Fråga: Undersöka Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av DroidVs, 24 jun 2012.

1. DroidVs

DroidVs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

jag skulle gärna behöva er hjälp. Jag befinner mig just nu i irak och ska köpa mig en galaxy s3 men det är en sak jag är osäker på. Om jag köper luren här så är jag rädd att det kan vara en av de dåliga exemplarerna som jag har läst om här i forumet dvs döda pixlar, defekt osv... och jag undrar om hur jag skulle kunna undersöka luren så att jag vet att det är en bra lur för att i irak så låter dom dig testa luren dom öppnar paketen och låter dom dig testa luren vilket dom inte skulle göra det här i sverige. Jag vet inte om man kan lämna in mobilen på DOA här, anledningen till varför jag vill köpa en irak är för att det är lite billigare men ska jag köpa den här eller i sverige då det är skrare antar jag.

Förlåt om jag är otydlig har ni frågor om vad jag menar så tveka inte:)

2. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Rekommenderar att du köper den i Sverige om den är tänkt att användas här. Mest pga eventuella garantiärenden. Annars kan du testa skärmen genom att noggrant i både svart och vit bakgrund kolla efter defekter i displayen. Har du möjlighet så ladda ner en screen tester från market. Kolla även att bakluckan inte har fel i lacken. Gäller mest den blåa. Kolla även att alla knappar känns bra och sitter stabilt. Mest hemknappen som vissa haft problem med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

DroidVs gillar detta.
  3. DroidVs

DroidVs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för hjälpen, aa jag har tänkt mig att använda den i sverige som jag sa anledningen till att jag har tänkt mig tt köpa den här är att den är lite billigare men det är en sak jag glömde att tillägga i mitt första post och det är att jag har en galaxy s2 och jag kommer få det mycket billligare då jag ger dom min s2a plus pengar! men aja ska testa allt det du sa, till er som har s3 nu jag har hört att det finns en kod som man kan slå in i dialer tror det var *#0#* något liknande då kan man göra tester med olika färger kan jag använda mig utav det?

4. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Det går alldeles utmärkt att slå *#0*#

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2