Undrar lite om Galaxy Tab 2/3 ( eller annan rek Tab) lagen som MP3 spelare

Diskussion i 'Samsung' startad av tituten, 22 sept 2013.

1. tituten

tituten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ber direkt om ursakt att jag inte kan skriva AAO da jag finns nere i Asien.

Men jag soker sjalv egentligen efter en bra MP3 spelare men da marknaden for denna verkar nastan vara helt borta har nere sa funderar pa att ga tillbaka till Tab's igen.

Visst sjalvklart sa vet jag allt om egna spelare m.m men jag undrar lite om Galaxy Tab 2/3 eller annan tab som kan ev foreslas prestenda for att till runt 50% av dess arbetstid arbeta som MP3 spelare.

Menar nu om batteri prestanda,Ljud kvalite m.m ja vad kan man begara och hoppas pa om man skulle ev gora som jag undrar over?

Hoppas jag inte skriver helt galet nu i denna hetta och hoppas ni forstar vad jag undrar over och hoppas att det finns folk med erfarenhet i samma lage som jag sitter i ang Musik...

Ave as long

:cool:

2. lljungberg

lljungberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu vet jag inte vad det sitter för ljudchip i Tab-en, men Samsungs mobiler låter klart sämre sedan de bytte efter S2! Så kolla ljudchip!

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det beror väl helt och hållet på vad man ska använda mp3-spelaren till. Ska den kopplas till en ljudanläggning i nåt DJ-sammanhang så kanske det krävs högre kvalitet än om den ska användas för skvalmusik i vardagsrummet. Kopplar man till ett Bluetoothheadset vilket kanske är att rekommendera ifall man inte vill släpa runt på taben så hänger väl ljudkvaliteten till stor del även på hur bra ett sådant headset låter.

(Angående ÅÄÖ så finns alltid ALT+0229 för å, ALT+0228 för ä och ALT+0246 för ö, etc., siffrorna på det numeriska tangentbordet och med NumLk aktiverat)