Undvik att handla på samsung.com!

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 5' startad av Subster, 11 aug 2023.

1. Subster

Subster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Var så otroligt nöjd att jag lagt min beställning på en Fold 5 via Samsungs hemsida! Men den fantastiska känsla ändrades till ren ilska när jag idag loggade in för att spåra min beställning och ser att den beräknade leveransen kommer ske den 18/8, alltså en vecka efter att telefonen släpts.

Killen på Samsungs support kan såklart "inte se nånting ang leverans" och har inte möjlighet att byta så den levereras på ett annat sätt...

Nu när förköpserbjudandet är slut så ser jag verkligen ingen fördel med att beställa telefonen från Samsungs egna hemsida, om du nu inte vill vänta en extra vecka på din telefon.... Värt att tänka på

2. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    472

MINA ENHETER

Ja det gäller inte bara Samsung. Vill man ha en ny pryl så tidigt som möjligt, så är det säkraste att köpa i fysisk butik på release. Finns nästa alltid på lager. Ibland även nån dag innan!

night77 och trjberg gillar detta.
  3. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Det är väl standard att produkterna tar slut vid release. speciellt på Samsungs sida nu då dom har haft bra deals.

Rint, Kristy, katho och 1 annan gillar detta.
  4. nDre

nDre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    893

MINA ENHETER

Det verkar vara då ganska varierande. När jag beställde fold4 och S23U så tog det 2 dagar till samsung/instabox att leverera mobilen. Vid S23U så beställde jag måndag kväll och har kunnat hämta ut onsdag runt kl 12. Helt otroligt. Har beställt även tvättmaskin från samsungs egna sida. Alltig snabbt och pålitligt leverans. Dock deras sida att följa paketet helt opålitligt. Det säger inget. Kvaliten på deras support kan variera ganska mycket också. Så är det :S

night77 och Kristy gillar detta.
  5. Xdroid

Xdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Var det ett annat leveransdatum när du beställde?
    Beställde en Flip 5 i torsdags kväll, kommer på måndag med Instabox, snabbt.

Kristy gillar detta.
  6. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Beställde den 6:e oktober, fick leveranstid den 16:e! 10 dagar kan man leva med.. Det är inget som Samsungs shop får skyllas för tycker jag!