Problem: Unfortunately [app] has stopped vid uppstart

Discussion in 'Galaxy S5 - Allmänt' started by devotional, Apr 12, 2015.

1. devotional

devotional Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har råkat ut för att min S5 hamnar i ett läge där man får "Unfortunately [app] has stopped" vid uppstart så pass att det inte går att starta upp telefonen. Man kommer inte ens till bilden där man ska skriva in pinkod till simkortet. Det har nu hänt en 4-5 gånger och inträffar som en blixt från klar himmel.

[app] är lite olika från gång till gång, men nu senast var det Media Storage som var vanligast. Man kan oftast klicka bort felrutan men då kommer det genast upp en annan. Verkar som att app efter app bara kraschar.

Har tänkt flera gånger att försöka ta reda på mer info genom att kolla loggar via adb o.dyl men har hittills inte haft tid då det inträffat vid tillfällen när jag bara måste få tillbaka telefonfunktionen snabbt. Så därför har jag tvingats till en factory reset ganska omgående.

Jag kör orootad stock G900FXXU1BNL9 även om jag har varit rootad tidigare. Är ganska säker på att jag aldrig hade felen innan denna version dock.

Tänkte höra om någon annan varit med om detta eller läst något om det?

Det närmaste jag har som eventuell ledtråd är att kraschen har uppkommit i nära samband (någon dag eller två) efter att jag installerat och aktiverat Mobilt BankId. Men det kan också vara för att det är en installation man minns pga aktiveringsprocessen.