"Unkown Device"

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mrhoyt, 31 okt 2011.

  1. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har aldrig varit i behov av att ansluta telefonen till datorn förr men när jag skulle göra det igår för att roota så märker jag att jag inte kan det, telen kommer bara fram som "Unkown device" hela tiden.

    * Har testat 2 olika datorer
    * Har testat 2 olika usb kablar (Varav den ena är HTC som dom skickade med)
    * Testat senaste HTC Sync
    * Testat alla usbuttag i båda datorerna

    What to do next ?
     
  2. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Har du endast testat med HTC sync? Hade själv problem med ett buggigt HTC sync innan jag avinstallerade skiten.

    Kan du få kontakt med telefonen som diskenhet? Hör du något notifieringsljud när du stoppar i usb-kabeln?

    /fogy
     
  3. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nej får ej någon kontakt överhuvudtaget.

    När jag kopplar i nallen i datorn kommer rutan där windows skall installera drivisar men det misslyckas och den lägger sig som okänd enhet i enhetshanteraren...

    Har försökt lägga in drivisar själv men den reagerar inte på det heller...
     
  4. CroCop

    CroCop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Men om du installerar senaste HTC sync så installeras ju HTC BMP USB DRIVER med tillhörande drivrutiner.

    Har du säkerställt att du stängt av antivirus/brandvägg under din installation utav senaste htc sync programmet ?

    Testat att bocka av "Fråga mig vid varje anslutning" i telefonen ? Testat att bocka i Usb debugging i telefonen ?
     
  5. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    Har ingen brandvägg

    Ja, Ja - Hjälper inte.

    Oerhört roligt detta....
     
  6. lang0liers

    lang0liers Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Edit. Läste ordentligt nu, och såg att du testat två datorer. Då är sannolikheten stor att det nedan inte stämmer. :)

    Fungerar ett vanligt USB-minne? Om inte så behöver du nya drivrutiner
    till "USB-Styrenhet" kolla på tillverkaren av moderkortets hemsida.

    Hade samma beskymmer innan, visade sig att drivrutinen för ovan enhet
    slutat fungera.
     
  7. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nja har både externa hårdiskar i datorn samt usb mus så det är inga fel på mina usb drivisar...

    Tack aändå för försöket :D

    Någon mer som kan tänkas ha tips ?
     
  8. CroCop

    CroCop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du testat att gå in i Inställningar
    Klicka på Anslut till PC
    Bocka av Fråga mig om USB-anslutningstyp när jag ansluter telefonen till datorn.

    Plugga sedan in USb.sladden i telefonen och se om det laddar mobilen ?
     
  9. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Laddar mobilen gör den, det har den gjort hela tiden men inte mer än så, datorn installerar den som Okänd enhet och i telefonen kommer inte frågan om anslutningstyp upp oavsett om jag bockat i den rutan eller ej...
     
  10. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har nu provat i ytterligare en dator, nyformaterad med windows XP och ny nerladdning av htc sync men lik förbannat installerar sig inte telefonen ordentligt.

    Börjar tröttna på skiten nu...
     
  11. CroCop

    CroCop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Inga brandväggar eller antivirus prog igång under installationen av Htc Sync för Desire HD eller ?
     
  12. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 604
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har nu provat en fabriksåterställning och det hjälpte inte ett smack.

    Den enda som hände var att man tappat inställningar och highscores.

    Skiten åker snart ut genom rutan