Fråga: Unroot och garanti

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av apagrat, 31 jan 2012.

1. apagrat

apagrat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har vänt ut och in på det här senaste dygnet och nu vänder jag mig till internetexperterna för att försöka få lite svar.

Rootade min lur vid nyår med hjälp av detta för att jag ville kunna ta bort alla äckliga fabriksappar och tänkte "garanti, vad fan" då jag generellt sett är väldigt försiktig. Sagt och gjort, den gick som en klocka. Observera att poängen med rootning var endast att få SU och inte fixa en ny ROM.

Däremot så pajjade ljudjacket för några dagar sen och jag hör nu endast i vänster kanal när jag lyssnar på musik genom hörlurar (och detta har dubbelkollats, det funkar endast när jag trycker riktigt hårt med kontakten). Jag anser att detta är ett klart och tydligt hårdvarufel där jag får det lagat men efter ställt en oskyldig fråga till leverantör så fick jag svar "rootat ger noll garanti, hårdvara som mjukvara".

Alltså håller jag nu på att unroota skiten (vilket i sig menar att jag laddade min backup) och tog bort lustiga program som SU och liknande för att försöka dölja alla spår, men att ta bort Clockwork Recovery och ställa om till S-ON verkar krångligare och medför en risk av bricking vilket låter jävligt skrämmande.

Alltså kommer följande frågor:
    Som jag fattat det så innefattar termen "root" av att man har SuperUser-access vilket jag inte har längre, utan endast boot-verktygen ifall jag skulle vilja göra det, kommer garantin då gå igenom? Jag anser att de inte kan bevisa något här. (Det är som att säga att någon tänkte skjuta någon för att han äger en pistol)

Om jag lämnar in telefonen med felanmälan att det är just jacket som är paj (ett hårdvarufel), kommer de göra en grundlig koll för att se om skiten rootats innan?

Och sist, hur gör jag för att ta bort Clockwork Recovery och ställa om till S-ON för att vara riktigt säker på att garantin inte kommer att vara några problem?

Tack för svar, hoppas det inte är några frågetecken.

2. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon: