Unroot, problem med allt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Nyrqa, 2 aug 2011.

1. Nyrqa

Nyrqa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Anledningen till att jag vill unroota är för att efter sedan jag gjorde de så har täckningen fungerat VÄLDIGT dåligt, får ibland försöka skicka sms ca 100 ggr.

Jag har problem med att unroota min desire. Använde mig av ClockworkMod 2.5.0.7
    ROM: CyanogenMod-7.0.2.1-Desire.

Oavsett hur jag gör kan jag inte connecta telefonen till datorn via HTC sync, kanske förståeligt med tanke på att Cyanogen inte är HTCs märke (eller nåt)...

Jag har banne mig testat varenda j*vla guide på nätet om hur man unrootar htc desire, utan att få fram ett resultat där jag INTE raderar allt på minneskortet, och i stort sett wipar telefonen utan och innan.

Nån som vet nåt sätt att göra? Eller kanske någon som orkar sätta sig in i det problemet jag har och försöka lösa det med mig?

Hoping for answers /David

2. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Följ dreamhawks guide, du måste ladda ner en RUU rom, finns också i guiden. Sen måste du flasha in the sense rom som t.e.x leedroid, det gör alltid jag. Sätt på USB debugging, kör RUU med admin, sen följ vad det står. Sen är du unrootad, svårar är det inte. Men du måste ha HTC sync på datorn

3. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Du måste wipa om du skall unroota.

4. Nyrqa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat följa den guiden, utan nån lycka. Jo, jag vet att jag måste wipa, men det är drygt när man wipar, och sen får man ändå inte till det så man måste fortsätta med cyanogen haha. Skall göra mig ett nytt försök med den guiden...

Btw, vill jag ha tillbaka den till original, alltså precis som när jag köpte den. men det kanske är samma sak (Ajm njublet)

Tack för svar!

5. Nyrqa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testa flasha in LeeDroid nu, men när jag gjorde det så startar inte telefonen över huvudtaget. Heja htc -.-

6. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Starta upp i fastboot och kör RUU:n när du är där.