Unroota desiren snälla hjälp

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Phoxie, 15 jul 2011.

1. Phoxie

Phoxie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försökte roota och installera in en rom innan, men romen vill inte starta så kan inte få igång mobilen utom till mer än romens logo. skulle nu gärna vilja ha tbx gamla hederliga rom som var i mobilen från början, skulle någon kunna hjälpa mig? :) ( asså froyo med sense som var när jag fick den ) de guiderna jag hittat verkar det som man måste ha mobilen igång för att kunna göra det, nu vill ju inte mobilen starta mer än t deras logo )

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Starta upp i Fastboot och kör RUU:n där.

3. Phoxie

Phoxie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men RUU:n ligger ju i datan inte på mobilen?

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Kör RUU:n i datorn när telefonen står i Fastboot och är inkopplad till datorn.

5. Phoxie

Phoxie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fungerar problemet är bara att det står att den inte är laddad t mer än 30 % fast det ser ut som den är laddad t minst 50 % iaf :O

6. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Innan du börjar pilla med fastboot så starta mobilen genom recovery

Volym ner + start <-- Håll inne dessa, du kmr komma in i vit bakgrund med text, du ska välja recovery. Där inne ska du wipe dalvik cache + cache. Om det funkar så kan du köra med root, känner du dig osäker så ska du följa denna guiden:

Unroot-guide

- unroot
    Requirements:
    http://www.mediafire.com/?bbb7m2b4t5jejhm RUU ROM

1. Ladda ner HTC Sync och officiell WWE ROM.
    2. Installera HTC Sync. (för drivrutiner)
    3. Sätt USB Debugging på Enabled.
    4. Koppla Desiren till datorn, vid prompt, välj HTC Sync. (HTC Sync behöver inte vara igång i datorn)
    5. Starta WWE ROMen.

Dreamhawks guide

Edit: Om du då inte kan starta mobilen alls så får du köra genom fastboot, det är i princip samma sak. När du unrootar så kom ihåg att du måste ha en sense rom för att HTC sync ska hitta din mobil. Men förmodar att du redan har det.

Last edited: 15 jul 2011
  7. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Förlåt såg inte detta! Menar du att du får installations error i RUU filen? Ladda ner en annan HTC Sync, jag hade samma problem.

http://www.htc.com/www/SupportDownload.aspx?p_id=312&cat=3&dl_id=1073 <-- Den HTC Sync skall du använda, den bör funka för det gjorde det för mig. Jag förmodar att du har en HTC Sync fil på 150 mb, den skapar en error vid installation (Vet ej varför?).

Jag vet precis hur du mår haha, jag fick lite smått panik när jag fick errorn, har dock unrootat kanske 10 ggr nu.

Lycka till, om det är något bara fråga på

Last edited: 15 jul 2011