Unroota+Orginalrom för att få 2.1!

Diskussion i 'Hero' startad av Lime, 1 jul 2010.

1. Lime

Lime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att det finns en liknande tråd men där hittade jag inte det jag sökte...

Jag har haft MoDaCo 3.1 på min rootade min hero sedan en tid tillbaka men nu vill jag ha den officiella 2.1-romen! Problemet är att jag måste tillbaka till orginalrom och vet inte hur jag ska göra! :O På sidan TheUnlockr.com finns en guide till hur man gör det men det finns ett problem!
    HTC Sync 2.0.4 går inte att ladda ner för mig! Det står "Click DOWNLOAD below to download......" men det finns ingen downloadknapp eller liknande. Jag har däremot laddat ner Sync 2.0.33 och men den funkar det inte (Jag kan iaf inte hitta min telefon med den) och när jag väljer "Check for uppdates" så kommer jag bara till HTC:s supportsida :(

Någon som vet hur jag ska gå till väga för att fixa den officiella 2.1?

2. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du redan har en Flashad rom varför inte ta den ihop kokade som elelinux gjort?

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Eller ännu hellre Cronos Droid ;)

4. Lime

Lime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe, jag har egentligen bara "antagit" att de flesta custom-romar är mer eller mindre ostabila med bugga osv :P Jag är redan relativt trött på Heron både för att den buggar (antar att det är MoCaDo:s rom som inte är 100%) och för att den är seg. Så nu vill jag bara ha en rom som fungerar ett tag till innan jag (troligtvis) efter sommaren byter till en bättre HTC/iPhone 4 ;)

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

De flesta buggar och seghetsproblem med Hero beror på HTC's programmerare, när jag körde original 1.5 romen så kunde jag spåra alla problem jag hade till ändringar HTC gjort av Android eller de extra program de lagt till.

Tydligen har de gjort lite bättre ifrån sig i den nya 2.1 romen, har inte testat själv. Men om man inte använder några av de tillägg som HTC gjort till Android så tycker jag vanilla roms fungerar både stabilare och snabbare.

Men iaf, finns ju färdigrootade versioner av den officiella 2.1 romen som inte har något annat ändrat som enkelt kan installeras från tex RA-hero-v1.6.2 bootloadern. Om man vill göra det lätt för sig och redan har bytt ut bootloadern.

6. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har också kört med MoDaCo på min Hero och flashade helt enkelt in original 1.5 ROM från HTCs hemsida i telefonen, sen var det bara att dra hem den förberedande uppgraderingen och 2.1 när de dök upp i telefonen.

7. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Många tidiga romar var ostabila m.m. men senaste tiden har de flesta varit bra speciellt sedan källkoderna till kernels kom samt 2.1 och eles e ju mer eller mindre en ren 2.1 med root om du inte kör in något extra som t.ex. OC eller så :)

8. Lime

Lime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag använder aldrig något av HTC:s påfund förutom On/Off widgeterna som funkar bra. Men om jag då vill flasha en ROM som är en ren 2.1 (inga "spcial-romar"). Vilken ska jag flasha? Jag vill bara ha en så snabb och stabil rom som möjligt.

Dessutom vet jag inte riktigt hur man flashar romar :P Jag följde blint en YouTube tutorial+swedroids wiki hur man lade in just MoCaDo 3.1. Jag ahr testar att uppdatera till 3.2 men det funkade inte...

9. Lime

Lime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump :)

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Wikin gäller fortfarande men du kan hoppa över en hel del.
    Det du behöver göra är:
    1:Ladda ner ROM
    Starta i recoveryn. (stäng av telefon sen tryck home+power)
    4: Nandroid backup (steg a räcker)
    6e-Klart!: Lägger in nya ROMen
    7: Lägger in ny radio

Lox på htcpedia har en original som du kan lägga in.
    http://htcpedia.com/forum/showthread.php?p=67223

11. monki

monki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har din recovery boot försvunnit så ladda ClockworkMod's ROM Manager så kan du ladda in vilken image som helst.. De hade jag problem med innan, sen kan du göra som Skywriter säger för de funkade för mig!