Update om D-pad för emulerade spel?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Frostmorker, 29 jul 2011.

  1. Frostmorker

    Frostmorker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Detta är mitt första inlägg här på Swedroid.

    Har just köpt en xperia play och väntar ivrigt att få hem den i posten, det blir min första android med! :D

    Har suttit å försökt läsa på om det här med D-padsen i emulerade spel idag.

    Någon som har en update hur det går/gått med att få igång dom till någon n64 och ps1 emulator?

    Vore oxå tacksam för tips på bra development forum där man kan kan få reda på om senaste nytt gällande om android i allmänhet och xperia play i synerhet.

    /Frostmorker
     
  2. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    D-paden funkar utmärkt, antar att du menar joysticksen/touchpadsen? ;)
    Vad jag vet så funkar de inte i N64oid, tror inte utvecklaren har några planer på att lägga till stöd för det. Och har för mig att jag läste nån kommentar från han som gör FPse att det skulle vara på tok för bökigt att åstadkomma med den nuvarande SDK'n som Sony har, men att det kaaaaaaanske kommer en separat version i framtiden som stödjer det om har orkar jobba sig runt det.
     
    Last edited: 29 jul 2011
    Frostmorker gillar detta.
  3. Frostmorker

    Frostmorker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha ja självklart menade jag joysticksen :P måste fått totalt hjärnsläpp när jag skrev det där.

    Ok. tråkigt att det inte verkar gå framåt på den fronten :/ Men man får hoppas att det finns någon som kommer på en lösning.

    Du verkar ju vara rätt insatt ändå Phukkitt, har du några tips på bra forum och hemsidor där man kan hålla sig uppdaterad om saker som rör xperia play?
     
  4. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Faktiskt inte, håller mig mest till detta forumet. Det händer väl att man tittar på xperiablog, men det mesta där är inte så läsvärt. :(
     
    Frostmorker gillar detta.
  5. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Xda-developers och Androidforums är två forum som jag brukar läsa ibland (enskilda delarna för xperia play). Även support forumet som Sony Ericsson själva har för xperia play läser jag nån gång i veckan. Om spel (generellt, inte bara xperia play) brukar jag läsa på droidgamers.com.
     
    Frostmorker gillar detta.
  6. Frostmorker

    Frostmorker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack liath! :) ska kolla upp dessa sidor