Updateringen slutade i katastrof

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Aegd, 10 jul 2010.

1. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Uppdaterade just min X10i. Programvaran sa ingenting om att jag behövde göra en backup på mitt system. Alla inställningar borta. Alla program borta. Alla kontakter borta. Som pricken över I:et så försvann också hela min kalender och sen när jag aktiverade mitt googlekonto så verkar det som den har skrivit över min gamla kalender med en helt tom kalender.

Har aldrig varit så frestad att kasta en telefon i väggen som nu.

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aj, oflyt. Men inte riktigt mobilens fel i och för sig. Visst, förstår inte riktigt hur kalender försvann ifrån google servrar. Har aldrig hänt mig. Det kan ju vara en inställning. Har för mig att det går att tala om för den att mobilen skall vara den viktigaste vid en uppdatering. Att sykningen alltid skall utgå ifrån att mobilen har rätt alltså. Vilket då gör att den tog bort det du hade på nätet. Eller så talar man om att det är servern som skall vara viktigast. Men jag kan också vara ute å cykla helt. Jag kanske blandar ihop det hela med min gamla NOKIA 5800... He he

3. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Förstår dock inte vad som hände med min kalender. Vet att också funnits på min Gmail då jag tidigare kollat på den där. Telefonen fick också för sig att kopiera hela min kontaktlista från min gmail till telefonen, trots att jag aldrig bad om det eller fick det som ett alternativ. Det gjorde den inte före uppdateringen, och det var faktiskt något jag absolut inte behövde eftersom jag inte har en jäkla kontakt på min gmail som jag behöver på telefonen.

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är du 100% säker att kalendern är tom? dvs. jag antar att du tittat via datorn på kalendern om den är tom eller? har raderat allt på telefonen tiotals ggr. och ALLTID fått tillbaka alla kontakter o kalendrar. Jag lider med dig iaf. om nu allt är borta :(

5. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Problemet är att Android inte kan ha två synckonton aktiva samtidigt. VÄljer du att ligga med Google som synckonto, plockar den allt där, kontakter osv. När du blåste luren blev inställningarna såklart nollställda, och du måste ändra i telefonens syncinställningar att t.ex kontakter INTE ska syncas mot google, utan t.ex enbart kalendern. Standard är att allt är aktivt när du dragit igång synckontot. Återigen inge fel med telefonen i sig, utan det är android som ställer till det.