Problem: uPnP/DLNA på N7 4.2

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Eeelgen, 16 nov 2012.

1. Eeelgen

Eeelgen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har satt upp min router (Asus N56U) som mediaserver som fungerar klanderfritt både på PS3 och S3, men när jag försöker spela upp videos på min N7 flyter det på i några sekunder innan det börjar lagga helt galet mycket. Laddade över videon till taben och då spelar den utan problem så överföringshastighet och codecs kan man utesluta.
    Testat ett flertal uPnP-klienter med samma resultat så jag börjar misstänka att det är 4.2 relaterat. Några idéer vad det kan bero på?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. Maervin

Maervin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också en N56U och uPnP funkar utmärkt på min Sensation. Får imorgon kväll hem en Nexus 7 så jag ska prova hur det funkar på den.

Vad är det för filer du provar med?

3. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Olika videofiler. Divx och h264, funkar som sagt när man spelar från internminne men laggar från usbstickan jag strömmar från.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Låter som att usbminnet är för långsamt. :-\

5. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det ett ökänt snuskigt långsamt minne men det fungerar som sagt både på SGS3 och PS3 via dlna, överföringshastigheten är väl 5-6Mbyte/s så om det inte är 1080p 3D man tittar ska det inte vara några problem

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

6. Maervin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med Bubbleupnp på min N7 fungerar det bra att streama trådlöst från N56U. Däremot så går det inte med DTS, trots att jag provat ett par spelare som enligt recensionerna på play ska ska fungera.

Varför det hackar för dig känns dock som ett mysterium. Har du provat att leka med avkodningsinställningarna? Vet inte om det kan hjälpa..

7. Caper

Caper Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter jag uppdaterade till 4.2 upplever jag också lagg ibland,
    Strömmar över nätverket från min mediaserver.
    Installerat om mediaspelarna och återställt N7:an.
    Upplever ändå ibland lagg.
    Innan strömmade jag utan problem HD klipp.

8. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja det suger verkligen hårt att DTS inte fungerar, brukade köra Dice Player och tidigare så funkade det skitbra med 1080p med DTS-ljud men det verkar som om DTS har gått ut till alla spelare som tidigare hade stöd för det och hotat med stämning så att de varit tvungna att ta bort stödet. Läste även nån kommentar från nån utvecklare av nån videospelare som hade haft stöd för det att DTS inte var intresserade att licenciera det till dem heller.

Kommentar från en av utvecklarna av DicePlayer:
    Det suger sjukt mycket pung eftersom nästan alla HD-filmer man tankar hem har DTS-ljud.
    720p serier brukar dock fungera utan problem.

*edit
    Hittade denna tråd på xda nu med en länk till en custom plugin till DicePlayer som ska fungera med DTS, kan nog vara något att testa, är på jobbet nu och har inga filmer på telefonen för tillfället så kan inte testa om det fungerar än.

*edit igen
    laddade ner en sample till en 1080p med DTS på min Galaxy Nexus och körde i DicePlayer efter att ha lagt in den custom pluginen från xda-tråden och det funkade prefekt.

Last edited: 19 nov 2012
    Maervin gillar detta.
  9. Maervin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack, då ska jag testa det också.

Då är det enda som saknas möjligheten att kasta upp plattans bild och ljud på teven... Läste nåt om att Miracast inte kommer till N7, men hoppas det inte stämmer.