Uppätet minne

Diskussion i 'Blade' startad av ralhal, 25 apr 2012.

1. ralhal

ralhal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man blir lite snopen när man inser att Bladen har ca 160Mb internminne. Eftersom Facebook, Google Maps m.fl standardinstallerade program tar mer och mer för sig av minnet för varje uppgradering så blir det inte mycket över till övriga appar. Kör 2.2 och har lagt allt som går på minneskortet.
    Finns det nå´t sätt att komma runt detta så man kan frigöra mer minne?

2. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

genom att göra en partion på SD-kortet och sedan en app som s2e eller a2sd å liknande som flyttar apparna till din partion.

Ta backup på HELA ditt SD-kort (se till att visa dolda filer).

Sen tar du och bootar in i clockworkmod. Väljer Advanced -> Partition SD Card -> select ext size (512Mb brukar räcka, clockworkmod formaterar filsystemet på den nya partitionen till Ext3.) -> välj 0 för swap size. Återställ datan du tog backup på till ditt sd-kort.

3. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    OBS OBS OBS!

Notera att lösningen som strangelovee tipsar om fungerar inte på original romen utan då måste du ta och byta ut till en custom-rom och frångå original 2.1/2.2/2.3 versionen av android.

s2e fungerar bara för CM-baserade romar medans Darktremors a2sd fungerar på flertalet romar och är oftast förstahandsvalet bland dessa.

<hr>
    Rätta mig om jag har fel om detta...
    <hr>