Uppdatera Android

Discussion in 'Allmänt' started by Tibbelit, Jan 14, 2010.

1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Funderar på att köpa en Androidtelefon (snarare en tidsfråga). Men om man köper en med Android 1.6 som t.ex. acer liquid, kan man då själv uppdatera till Android 2.0/2.1 genom att t.ex. ladda ner det?

// Tibbelit

2. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är upp till tillverkaren, allt handlar om att se till att telefonen har drivrutiner som funkar med android 2.x.

Vad gäller de olika telefonerna så har jag inte bäst koll här på forumet, men Samsung Spica kommer att få en uppgradering till 2.0. Storbrorsan i7500 kommer däremot inte att få en officiell uppdatering, men det kanske löser sig mha en moddifierad ROM.

Annars ser det ut som HTC:s telefoner är bland de mest populära att Roota och modda, bland annat från MoDaCo som gör att de har möjlighet att installera uppdaterade versioner av android vare sig HTC vill eller inte.

Vet inte vad som sagts om liquid, men någon annan vänlig själ kan nog svara på det.

3. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! Det behövs inte kollas upp specifikt, det kan jag kolla upp själv vid behov :) Alltså en HTC verkar bäst gällande uppdateringar :)

4. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Tibbelit: Du kan inte ha läst många tidigare trådar du inte. :)
    HTC är ej att föredra om du förväntar dig officiella uppdateringar, välj då hellre Google Nexus One.
    Vill du dock härja med "custom"-uppdateringar så ja, någon HTC-lur lär väl funka, dock lär xda-developers kunna bidra med minst lika många "custom"-uppdateringar till Googles lur som någon HTC-lur.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nu råkar ju Nexus One vara en HTC-telefon också egentligen så man får både modding-communityn från HTC och de snabbare uppdateringarna av kernelen, drivrutinerna etc. från Google. :)