Fråga: Uppdatera appar i "viloläge"?

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Marquzz, Sep 16, 2012.

1. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Får en herrans massa uppdateringar hela tiden och eftersom jag har satt på manuell uppdatering så brukar det ju samla på sig en del. Tyvärr verkar ju processen "uppdatera alla" pausa när skärmen släcks så jag måste sitta och hålla igång telefonen medan uppdateringarna görs vilket är lite drygt (med i-landsproblem-mått mätt).

Går det att ställa in så att uppdateringarna körs klart trots att skärmen slocknar?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag gissar att du även ställt i "Update over Wi-Fi only" i inställningar till Play Store. I inställningar för Wi-Fi under Advanced->Keep Wi-Fi on during sleep så har du inställningen Only when plugged in eller Never.
    När skärmen slocknar så sover telefonen och stänger av Wi-Fi vilket gör att uppdateringarna stoppas.

Om det är så som jag gissar så kan du ändra i de inställningar jag nämnde så att uppdateringarna även fungerar när skärmen är släckt.

3. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Jag har ju inte inställt på endast wifi, men jag kör ju bara uppdateringarna när jag har det. Så då är det väl som du säger att wifi stängs av när telefonen går i viloläge. Men det känns inte som något alternativ att stänga av den funktionen eftersom det bara är vid app-uppdateringar som det är "problem". Får väl leva med det då, tror kanske det går ;)