Fråga: Uppdatera en ROM

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av trx182, 21 januari 2012.

1. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tjo!

En n00bish fråga yes, har sökt forumet men är fortfarande lite osäker.

Jag kör med insertCoin 3.4.3 just nu, men vill uppdatera till 4.4.0 med ICS och Sence 3.6. När jag flashar denna görs en wipe och allt försvinner, så mkt fattar jag. :) Men, jag vill ju gärna har kvar mina inställningar, teman m.m. Jag har Titanium Backup Premium och har kört en backup på allt, så där är jag väl säker. Men sms, kontakter och annat, försvinner detta eller ligger det på SD-kortet alt. med i den säkerhetskopia jag gör med Clockwork innan jag flashar? Hur får jag tillbaka det isåfall? Jag hoppas ni förstår vad jag frågar om. Om det finns en nybörjartråd i hur man uppdaterar en ROM så hänvisa gärna dit, jag har inte hittat någon.

Och varför jag frågar här är därför att folk i allmänhet verkar trötta på nybörjare och frågor på xde.. :)

2. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    3.4.3 är Gingerbread, dina grundinställningar för systemdata vet jag inte om de kan överföras till ICS. Med Titanium Backup kan du spara appar och inställningar på dessa, dessa kan överföras. För att spara samtal och sms prova https://market.android.com/details?...NvbS5yZXJ3YXJlLmFuZHJvaWQuTXlCYWNrdXBSb290Il0.

3. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Glömde ju svara dig, tack för tipsen. Det gick som sagt inte att föra över inställningar mellan GB och ICS, men Titanium Backup fixade alla appar, data osv.

Testade även https://market.android.com/details?...EsIm5vLnVpYS5hbmRyb2lkLmJhY2t1cGNvbnRhY3RzIl0. för att spara mina kontakter, vilket funkade bra.

En följdfråga: Jag är nu nöjd med rom, tema och allt. Men, jag vill rensa mitt SD-kort en gång för alla då jag har mkt skräp där. Vad försvinner om jag formaterar kortet? Finns det någon data på kortet som är kopplat till min ROM, tema, recovery osv? Orkar inte riktigt göra om allt igen. ;)

4. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Titanium backup kan göra backupp på sms o allt också ligger som systemapps