Uppdatera Firmware

Diskussion i 'Magic' startad av Darkspine, 14 jul 2010.

1. Darkspine

Darkspine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!

Jag undrar hur jag ska gå till väga för att uppdatera min firmware. Sitter på orginal 1.5 sen 1 år tillbaka, men tänkte att det är dags att uppdatera detta nu. Letat runt på HTCs hemsida, men hittar inget, eller inget som verkar vara det jag ska ha (?). Hittar något som är ROM updates, men det är väl inte samma eller?

Någon som kan länka och skriva lite halv detaljerat för en som ska göra detta för första gången. Skulle gärna vilja uppdatera till senaste 2.1 eller 2.2 är det väl nu för magic?

Tack på förhand.

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det foinns inga officiella roms ute till HTC Magic med mer än 1.5 fortfarande. Tal om 2.1 är det såklart, men inget finns.

Vill du ha nyare android så får du använda en "custom rom", något som en tredje part har utvecklat. Den överlägset bästa just nu är cyanogens, www.cyanogenmod.com.

Det är lite jobb att byta till den, men finns tydliga instruktioner i wikin här på swedroid, på cyanogens hemsida samt om du läser runt lite.

3. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

4. Darkspine

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha oki, tack så mycket grabbs!

Ok, är Sense något som rekomenderas? Hört att folk blivit av med kontakter när dom uppdaterat, sparas inte allt på simkortet? Asså kontakterna, apps och allt det bryr jag mig inte om, det kan man ju fixa lätt sen.

5. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla kontakter osv var kvar. Men för min del blev telefonen helt dum i huvudet. Tappar ofta uppkoppling vid surf osv. Vägrar ibland skicka sms/mms. Vet att fler hade samma problem, men vissa verkar ha löst det med att stänga av automatisk tid osv.

6. Darkspine

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, det låter ju knas. Denna uppdatering kom ju ändå i Januari, man tycker ju att någon ny fix borde kommit till det isf.
    För nu när jag tänker efter så frågade min polare här om dagen om min mobil fortfarande funkade normalt, vilket den gör, men han sa att han hade problem med sånt som du nämner. Han uppdaterar frikvent och har testat massa saker och så, inte 100, men han sitter nog på sense han med då. Låter ju som liknande det du sa.

7. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Alla kontakter är alltid safe, sålänge du kopplar telefonen mot ditt google-konto. Dina kontakter finns kanske på ditt sim-kort men det behövs inte för dom ligger i ditt konto.

8. Darkspine

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inget man speciellt man behöver göra utan det är alltid så eller? :eek:

9. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Yes när du sparar dina kontakter som vanligt i telefonen, och är inloggad med ett google-konto i mobilen, vilket du borde vara eftersom det kommer upp ett inloggningsföffarande första gången du startade den, så synkas automatiskt kontakterna med google.

10. emptypockets

emptypockets Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Info:
    Nova Launcher
    För mig försvann alla mina kontakter förutom de som var sk google kontakter. Så spara alltid dina kontakter som google kontakter så är du safe.