Uppdatera Hero till 2.1, för- resp. nackdelar

Diskussion i 'Hero' startad av Jonatan, 11 jul 2010.

1. Jonatan

Jonatan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Helt ny på det här med android. Köpte min htc Hero begagnad för ca en månad sen. Gjorde en fabriksåterställning vid köpet och den har fungerat klockrent sen dess. Fick nyligen htc:s pushuppdatering på ca 4 MB som jag installerade vilket fungerade fint. Valde däremot att inte installera själva 2.1 uppdateringen.

Mina frågor:

Hur gör jag om jag bestämmer mig för att jag vill uppdatera telefonen? Är det sök efter systemuppdateringar som man ska använda?

Vad är nyheterna i 2.1 jämfört med 1.5 som jag kör nu? Kommer jag märka någon skillnad i snabbhet och liknande? Detta är viktigt för mig då jag läst igenom forumet och sett att ganska många har fått problem med telefonen efter uppdateringen. Jag vill helt enkelt veta om det är värt "risken" att uppdatera telefonen.

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så länge du inte gör något fel när du uppdaterar så finns det inga "risker" att uppdatera.
    Den största nyheten med 2.1 är förmodligen att du kan installera en massa nya apps som kräver 1.6 eller högre.
    Sen är det ett par lite mindre uppdateringar också, t ex att menyerna känns lite rappare, och så funkar det nu att skicka filer med bluetooth också.

3. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Så länge som du inte rootat och inte avbryter uppdateringen på något sätt så kommer det gå bra.

Det är bara fördelar att uppdatera, den blir snabbare, skönare menyer, mer apps. Det finns ingen nackdel alls

4. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Instämmer

5. Jonatan

Jonatan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Tack för era svar.

Några följdfrågor:

Kommer mina kontakter på telefonen att raderas vid den här uppdateringen?
    I så fall, hur tar jag backup på dem på smidigast sätt? Har läst lite på forumet och insett att jag förmodligen gjort ett misstag då jag valde att spara mina kontakter som "phone" och inte "google" då jag lade till dem i telefonen. Kändes helt enkelt mer logiskt att välja phone. Kontakterna synkas alltså inte med mitt google-konto. Kör Windows Vista på min dator med Outlook 2007 installerat.

6. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Stämmer inte riktigt, de två jag känner med Hero har båda fått problem med att det är väldigt lite minne kvar på Heron efter 2.1, vilket gjort att ex Sense kraschat.

7. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Eftersom du inte har lagt in dom på ditt googlekonto (varför ville du inte det?) så tror jag du kan använda HTC sync och få in alla kontakter i Outlook. Exportera därefter outlook-kontakterna till en .csv-fil och importera den i gmail.

När du sedan har uppdaterat telefonen får du skriva in ditt googlekonto på nytt (så funkar det i alla fall när man kör custom ROM) och du har alla kontakterna på nytt i telefonen.

Alternativt har du möjligheten att synka till outlook och sen synka tillbaka till telefonen via HTC Sync.

8. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig har uppdateringen på många sätt gjort telefonen sämre. Jag lyssnar mycket på musik via spotify ut vi BT hörlurar. Innan uppdateringen hackade det knappt alls. Numera så fort jag gör något annat på telefonen samtidigt så hackar det alternativt att det helt slutar spela. Det känns som om prioriteringen för CPU tid har förändrats.

2.1 Snabbare telefon, laggfria menyer men hackande musik
    1.5 icke hackande musik men mycket långsammare på alla sätt

Så har min blivit i alla fall, någon som har haft liknade bekymmer?

EDIT Såg att det redan fanns en tråd :)

Last edited: 12 jul 2010