Problem: Uppdatera Maps och Google Search går inte!

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av leiflennart, 17 oktober 2012.

1. leiflennart

leiflennart Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon mer här med en i9305 som får meddelandet:

"det finns inte tillräckligt med lagringsutrymme" när de försöker uppdatera maps och google search. Samma med vissa andra appar. Andra appar går bra och den klagar inte.

Jag testade även att avinstallera Facebook appen efter att den inte gick att uppdatera för att se om den gick att få ner på det viset, då visar det sig att den inte går att ladda ner för "det finns inte tillräckligt med lagringsutrymmet".

Vad tror ni, fel på telefonen, fel på mjukvaran i telefonen eller något annat? Hämtade mina gamla appar från min SGS2 via gmailen....

2. leiflennart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har upplevt detta? :P Eller förslag på lösning?

3. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Well, det finns ju inte obegränsat med lagningsutrymme till apparna (det är alltså inte alla 14 GB även om resten av telefonen är tom) och det är ganska stora appar det handlar om (speciellt maps, googles söktjänsten innehåller ju nu en "Siri" och har antagligen ökat ganska markant i strl pga detta). En tänkbar lösning att testa vore väl att flytta de appar du kan till ett minneskort, och/eller ta bort några andra appar och testa om de krånglande apparna fungerar då?

4. Pat

Pat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inte en chans att det är problemet. Om du nu inte har fyllt telefonen med runt 14 gig redan. Det låter som ett helt annat problem. Precis fått min telefon och ska kolla upp om jag har något problem med det.

5. leiflennart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja gör det! Jag gjorde tillslut en fabriksåterställning och fick ner uppdateringen. Drygt men det måste varit något fel vid importering av gamla grejer från sgs 2. Nu importerade jag inte systeminställningarna från "my backup pro" utan allt annat, kalender kontakter osv.

Hoppas du slipper problemet!

Sen ett annat problem jag upptäckt är exempelvis om jag har "playstore" i en mapp och öppnar playstore via mappen så låser sig touchwiz och efter en stund säger den "touchwiz har stoppats". Detta efter att jag tryckt på hemskärmsknappen i playstore och mappen fortfarande är "öppen".

Någon mer som upplever detta?

6. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag ville minns att inte allt minne var tillgängligt för installation av appar även om Android-versionen tillåter det, men det är möjligt att det bara gäller för HTC OneX som var en av de andra telefonerna jag tittade på. Annars har du såklart helt rätt 14GB appar installerar man inte i första taget..