Problem: Uppdatera Samsung Kies

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av haggert, 6 apr 2012.

1. haggert

haggert Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har en 3/tre branded Samsung Galaxy S2 och vill installera ICS 4.0 till den via Kies. På Tre.se står det att det finns tillgängligt via Kies så antar att det inte ska vara några problem med det.

Jag har installerat den senaste versionen av Samsung Kies, laddat ner den från deras officiella hemsida samt ominstallerat det ett antal gånger. Har även gått in i Regedit och tagit bort allt som har med Samsung/Kies att göra, samt att jag har avinstallerat USB-drivrutinerna. Kan även testat Kies på två olika datorer och samma problem kvarstår.

Problemet är som så att Kies ber mig uppdatera Kies för att sedan kunna installera mobilens inbyggda programvara. Kommer inte längre än så här. Kan heller inte trycka på verktyg>uppgradera eftersom att den texten är grå.

Min nuvarande version är 2.3.5.

Vad kan jag göra? Har det med mobilen att göra? Alla seriösa svar uppskattas!

Glad påsk på er alla!

2. djungelkung

djungelkung Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lider av exakt samma problem, om du finner en lösning så meddela gärna det!

3. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Ganska många som har problem med Kies. Läs igenom tråden " jag kan inte uppdatera i kies". Där finns hur många olika lösningar som helst.

4. RoadRunner

RoadRunner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mina erfarenheter är att Kies inte fungerar så bra på 64-bit Windows, om jag kör det på en 32-bits installation så funkar det mycket bättre... men kanske inte alla som har möjlighet att välja OS att använda beroende på tillfälle :(

5. Idomin

Idomin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har skrivit om samma problem i en annan tråd. otroligt störigt, jag har uppdatera min egen tre lur via med förra versionen av kies, men när jag skulle uppdatera min brors sgs2 med senaste versionen av kies händer precis det du beskriver. Den vill uppdatera kies före en firmware uppdatering, men när den förstår att man har senaste kies händer ingenting.

Varför kan inte samsung få ordning på en ordentlig OTA?

6. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Och var ä den tråden? Finner inte. Peace

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk