Uppdatera till 2.1, märks inte att man rootat?

Diskussion i 'Hero' startad av Androidnisse, 23 jul 2010.

1. Androidnisse

Androidnisse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag måste nog skicka in min hero på service eftersom den inte alltid läser simkortet. Jag har rootat den så har egentligen inte kvar garantin. Om jag nu uppdaterar till htcs egna 2.1 kommer då det inte synas att jag rootat eftersom bootloodern blir låst eller är jag ute och cyklar?

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Är du säker på att det inte är SIM-kortet det är fel på?

Lägg in 2.73-romen som finns på HTC's hemsida så kommer även bootloadern att bli original och det ska inte synas att den varit rootad. Sen kan du uppdatera OTA.

3. Androidnisse

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nej det funkar i en annan telefon men det konstiga är att om jag flashar om telefonen med vilken rom som helst funkar simkortet. Sen efter 2-3 dagar lägger det av. Om jag då flashar en ny rom funkar kortet riktigt störande så blir att lämna in telefonen.

Last edited: 23 jul 2010
  4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Risken är att du kommer få tillbaka telefonen och den enda åtgärden är att dom har uppdaterat den.

Att simkortet fungerar i en annan telefon är inte en garanti för att det ska funka i Heron. Är det gammalt så kan det behöva bytas ut. Jag hade problem som kom och gick med mitt gamla simkort som funkade perfekt i andra telefoner.

5. Androidnisse

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Okej jag ska testa att byta det först i sånna fall vill egentligen inte skicka iväg den, köpte den från cypern. :P