ROM: Uppdatera till officiell rom-uppdatering?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av ShoGun, 9 jun 2012.

1. ShoGun

ShoGun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mitt batteri är INTE bra men verkar inte vara ensam. Nu är jag dock inne på min 4e cykel så ska inte gnälla ännu men är inte direkt imponerad hittills. Har laddat denna som jag gjorde med tjejens S2 och den är helt ok (ca ett dygn med normalt användande).

S3an klarar ca 12 tim!!

Letade efter info och hittade en länk till en officiell uppdatering som ska rikta sig just till batteri och lite annat (http://www.bestandroidblog.com/sv/a...with-latest-ics-4-0-3-xxale9-firmware-how-to/).

Frågan är nu:
    Är detta en rom som funkar för de svenska modellerna?
    Det står att rommen uppdaterar till 4.0.3 men jag har 4.0.4 på luren.

Men ändå ska den uppdatera till ICS 4.0.3 XXALE9 Firmware. Lite emotsägande eller?

Gör inget förrän jag är helt säker på att det är en förbättring och inte försämring så ni som kan nåt om detta, vänligen återkom med info.

Några andra konkreta förslag på hur man ska göra för att få bättre batteritid?
    Laddningar, användande etc. Ska man t.ex. "överlasta" (ladda ur telefonen) med mycket användning eller är det bättre att använda den så lite som möjligt nu i början? Är t.ex. Juicedefender och liknande bra eller dåligt nu i början?

Har stängt av Svoice (för jag behöver den inte) men vill inte behöva stänga ner massa andra saker för att få den på samma nivå som S2an. Då är det ju ett nedköp (batterimässigt).

Är grymt nöjd annars då den är grymt snabb och så men batteritiden är inte rimlig.

Tack på förhand!

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

3. ShoGun

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar men ska jag göra detta redan nu eller avvakta fler laddningscykler?

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Kolla vad som drar batteri och se om det är någon inställning du gjort

5. ShoGun

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittar inget speciellt men JuiceDefender säger att den sparar runt 60 % så det går mycket ström när skärmen är avstängd.

Har försökt att byta till XXALEF och gjort som det står i länken ovan och allt ser ut att gå bra men när jag kolla telefonens info så står det fortfarande XXALE8...