Tips: Uppdatera till senast cmw för att slippa problem vid nandroid restore

Discussion in 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' started by Karmeck, Nov 8, 2013.

1. Karmeck

Karmeck Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle idag försöka få tebax group play, gick inte via playstore av någon anledning. Så jag börja rota i min nandroid backup jag gjorde innan jag körde scriptet som tog bort appen ifråga. Jag lyckas plocka ut appen men men funktionen att dela video finns inte kvar å jag gissar att vissa systemfiler saknades så jag tänker "jag återställer hela sytem mappen via cmw". Sagt å gjort jag kör en restore och startar om mobilen och fastnar i en boot loop.

Testar att installera en rom jag tog ner tidigare, funkar inte, wipear alt som finns å lite till, funkar inte.

Jag läser till mig att backups måste återställas från samma cmw dem görs ifrån, så jag tänker "kanske rom manager har installerat en nyare version och det är därför det inte funkar" så jag går till sidan jag tog ner cmw ifrån(http://galaxynote3root.com/clockworkmodtwrp-recoveries/) å vad ser jag "SM-N9005 Qualcomm Note 3 – CWM Recovery – Download – Credits *New – Restore fully supported now!"

jag hadde 6.0.3.6 instalerad och testar i min iver att instalera denna nyare version och det funkade.

Som tur var gjorde jag en ny nandroid backup innan jag började wipa så nu är det som inget har hänt, å bäst av alt fick jag tebax group play med video delar funktion.