Uppdatera ZTE Blade 3G till android 2.2

Diskussion i 'Blade' startad av babyjesus, 16 aug 2011.

1. babyjesus

babyjesus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick nyligen en ZTE Blade av en kompis som han tidigare köpt från netonnet, så den är och alltid varit "ren" och olåst.

( NetOnNet - Systemunderhåll )

Tyvärr så var den inte uppdaterad utan har ännu versionen 2.1 av android och nu är det så att jag undrar hur jag ska uppdatera min lilla blade.

Jag använder mig själv av ett Tele2-abonnemang så jag har försökt att använda både uppdatering för Tele2-mobiler och för mobiler ej köpta vid tele2/comviq/telia-återförsäljare men ingen av de fungerar.

Vid ena uppdateringen får jag ett meddelande om något i \sysdy\\driverinstaller.exe och runtime error, abnormal program termination till följd av det första meddelandet.

Vid användningen av ZTE Blade Upgrade Tool så följer jag alla steg innan jag väl väljer att starta uppdateringen men får då meddelandet om att versionen inte matchar och att jag inte kan använda denna tool.

Så vad ska jag göra? Försökt läsa runt en del på nätet och vid detta forum men hittar ingen som verkar ha drabbat av samma förvirring som mig själv!

Tack på förhand

2. Mugglare

Mugglare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick också hem idag en ny ZTE Blade från NetOnNet. Men den hade polska menyer och inställningar/anpassningar och polsk kartong och manual. Har sett att fler fått Polska ZTE´s från NetOnNet. Det går ju att ställa in/välja språk till Svenska, men det går inte att få svenskt tangentbord och T9 inmatning. Där kan jag bara välja mellan Engelska eller Polska.

Tänkte jag skulle prova uppdatera till 2.2, men får exakt samma som babyjesus. Telia-versionen måste köras som administratör på datorn, men man får då exakt samma meddelande om att uppdateringen inte matchar med min telefon.
    Jag gissar på att det har att göra med min Polska version...

Tänker skicka tillbaka den och kräva en svensk telefon.

3. marcusn97

marcusn97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tycker jag absolot du ska göra :)

4. babyjesus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, denna hade både menyn och den fysiska manualen på polska men jag tänkte att det inte borde vara något problem. Jag lyckades dock bytta språk till svenska på min blade men sedan tar det stopp.

Just nu sitter jag och försöker luska ut om det inte går att uppdatera "manuellt" så att säga, ett tips till dig Mugglare; 22/May [GUIDE] How to Install a Custom ROM on the ZTE Blade [GEN1] - Android @ MoDaCo

Angående tangentbordet så hoppas jag verkligen det går att få våra svenska å,ä,ö men känns ju jävligt skumt om NetonNet säljer polska versioner av mobilen utan någon info på hemsidan.

5. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar och respons.
    Nja, jag ska inte ge mig på att göra icke officiella uppdateringar när den är sprillans ny och jag tänker skicka tillbaka den. Jag förväntade mig såklart att få en svensk olåst tel när det inte finns ett ord om nåt annat i informationen från NetOnNet.
    Ring och klaga alla som fått en polsk version. De kanske har köpte upp ett billig lager eller nåt stulet gods från en polsk lastbil ;-)

6. babyjesus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska nog göra lika så, har både garanti och kvitto kvar. Som du säger så är det nog ingen bra idé att pilla på icke officiella uppdateringar då det kan sluta med att NetonNet skyller problemet på detta.

Mejlade nyligen NetonNet och mejl innan 15:00 får svar samma dag så förhoppningsvis vaknar jag upp till ett svar imorgon. Ifall de köpte stulet gods från en polsk lastbil så borde väl man redan noterat det vid leverans att det var polska mobiler, det syns ju på lacken! :D

7. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Testat denna version? For Sweden and Denmark, Blade Froyo upgrade (vanilla/generic software) for a customer that has not bought their Blade from a COMVIQ/Tele2 or TELIA store

Uppdatering går efter varifrån telefonen är köpt, inte operatören du använder. Men troligtvis fungerar inte det heller eftersom babyjesus testade den också.

8. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vore kul att höra om/vad för svar du får. Själv tänkte jag ringa och gnälla lite...
    (I familjen finns sedan tidigare en annan ZTE Blade inhandlad hos cdon.com i våras, som fungerar utan problem ända sedan vi fick hem den.)

10. babyjesus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mejlade tidigare och de hänvisade att de skulle vidarebefodra detta till deras produktavdelning så förhoppningsvis får jag ett ordentligt svar idag. Har du lyckats få något svar än?

11. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pratat med NetOnNet två ggr och de sänder en fraktsedel så jag kan returnera telefonen.

Jag har också pratat med ZTEsweden's support/hotline (- Sweden) och det svar som jag trodde, dvs att de uppdateringar till android 2.2 som finns där är till för SVENSKA/nordiska telefoner. De fungerar inte med andra versioner.

12. babyjesus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var precis och bytte min telefon vid deras lagershop i Stockholm och nu har jag en svensk (nordisk) version av ZTE Blade och den har redan android 2.2 installerat och svenskt tangentbord. Äntligen!

13. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Hade dom någon vettig förklaring till varför de skickar ut polska lurar?

14. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis! Jag har för långt att åka till ngn av deras lagershopar.

Nej. Till mig sa de att det "ska" vara svenska telefoner.
    Skickade tillbaka "min" igår och får väl vänta en vecka eller så...

15. babyjesus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nix men känns som NetonNet köper in billiga partier utan att riktigt granska de och sedan kränger iväg det till marknadspriser och hoppas på det bästa.

16. MrCrowly

MrCrowly Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom hade bara polska lurar i GBG i onsdags 17/8.

17. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
    Då har jag en satans tur mao, har köpt totalt 11 blades från NON, inte en enda polski lur bland dessa.

18. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu på morgonen (kl 9:11) har posten levererat min retur och det har kvitterats av en person på NON.

19. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ber om ursäkt för offtopic, men varför köper man 11 st? ^^

20. Mugglare

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det undrade jag lite också...

Hur som helst fick jag svar från NetOnNet (när jag ringde) att de inte skickar mig någon ny telefon (de hade väl ingen svensk?) och jag fick också idag en kreditfaktura.
    Det gör inget för i måndags fick jag hem en annan alldeles ny svensk Blade med ver 2.2 för 999:- inkl frakt. Där sparade jag nästan 500:-jmf med NON :D