Fråga: Uppdaterade från 4.0.3 till 4.0.4 samt ändrade land vid uppstart

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Texo, 21 sept 2012.

1. Texo

Texo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Idag märkte jag att jag det fanns en uppdatering för mobilen. Jag hade Android 4.0.3 och uppdateringen var 4.0.4 så jag tänkte att jag skulle både fabrikåterställa samt uppdatera min Samsung Galaxy S2.

Jag började med att göra en back up på allt jag hade på mobilen och sedan gjorde jag en fabriksåterställning samt rensade cachen. När jag sedan startade upp mobilen så kom det fram alla de där olika inställningar som man ska skriva in. Ni vet, till exempel man ska skriva in sin e-postadress, välja språk och land osv.

Just nu bor jag i USA och mobilen kände redan av att jag var i USA så när jag kom till den delen där man skulle välja vilket land man bodde i så ändrade jag inte tillbaka den till Sverige utan hade kvar den på United States och klickade sedan på fortsätt. Jag tänkte, eftersom att jag bor i USA så borde ju det här vara det bästa alternativet, men nu efteråt tänker jag, eftersom att mobilen är köpt i Sverige så är det kanske massa grejer som är annorlunda nu? Jag har till exempel märkt att Samsung Galaxy s2 versionen som säljs i USA ser annorlunda ut jämfört med Europas modeller.

När jag valde att ha "mönsterlås" på min mobil så ser det numera ut så här:

Så min fråga är, ser det ut så här för er andra också? Jag kommer ihåg sist jag hade mönsterlås och då såg det annorlunda ut. Är det uppdateringen som har ändrat det här eller är det på något sätt på grund utav att jag har valde "United States" vid första uppstarten efter återställningen? Jag undrar även, kvittar det vilket land man skriver in vid uppstarten eller är det grejer som faktiskt skiljer sig beroende på vilket land man skriver att man bor i?

Alla svar uppskattas.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tycker inte att så mycket annat än språket bör skilja dem åt! ;) Det är ju Android du installerat... Det är ju inget brandat skit som T-mobile t.ex. lagt in! :P

Texo gillar detta.
  3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Är samma på alla svenska s2 med 4.0.4.
    Du behöver inte vara så orolig inget är annorlunda förutom språk och din fysiska plats i världen :)

Texo gillar detta.