Uppdaterade till WatchOS 10 - ApplePay vägrar att fungera

Diskussion i 'Apple Watch Series 8 & Watch Ultra' startad av art0101, 21 sept 2023.

1. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Jag uppdaterade för någon dag sedan min AW Ultra till WatchOS version 10.0. Jag har nu noterat att ApplePay inte längre fungerar. Lägger jag klockan mot betalningsterminalen händer det ingenting. Jag har testat att ta bort och lägga till alla korten till klockan, men det är samma problem. ApplePay på telefonen fungerar utmärkt och i klockappen så verkar korten ha lagts till till AW Ultra på ett korrekt sätt.

Är det någon annan som upplever samma problem? Eller någon som har förslag på felsökning?

2. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Tror att jag fann svaret. Lekte lite med AssistiveTouch och hade t.ex. "Bekräfta med AssisitiveTouch" på. Då fungerar ju enheten inte som vanligt om jag förstår det rätt...

Ska testa med den inställningen avstängd.

bernard gillar detta.
  3. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    480

MINA ENHETER

Fick felmeddelande idag med, efter uppdatering igår. Stod "kontrollera telefonen" eller liknande på klockan, men fanns ingen info när jag öppnade telefonen! Fungerade att betala med telefonen.

4. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Jag vet att betan hade problem med Applepay men det bör ju vara fixat. Jag ska köpa något efter träningen med klockan nu när jag har stängt av "Bekräfta med AssistiveTouch".

5. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Nej, det fungerade inte även efter att jag hade stängt av AssistiveTouch. Suck, vad gör man nu? Nollställer AWU och försöker igen?!?

6. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Jag nollställde klockan, installerade allt igen och nu dyker det upp "Håll nära läsaren" när jag aktiverar ApplePay. Nu borde det nog fungera. Konstigt att behöva ta den här rundan när alla uppdateringar hittills har skett utan dylika problem...

7. demonen

demonen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 080
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 pro
    Fick också samma sak när jag skulle betala idag, tog upp telefonen och såg ingenting. Fick betala med Apple Pay i telefonen istället.

8. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Verkar vara flera som har upplevt samma problem på reddit.

9. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Nu har jag testat och kan verifiera att vid eventuella problem, så hjälper det att nollställa AWU och installera om allt, för att få Apple Pay att fungera igen.

Det är uppenbart att den där buggen som fanns i betareleasen fortfarande finns kvar givet vissa förutsättningar.

bernard gillar detta.