Uppdaterade via KIES nu funkar inte telefonen

Diskussion i 'Galaxy S' startad av burton666, 5 okt 2010.

1. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hallå, jag provade idag att koppla telefonen till datorn och ansluta till KIES och hittade en uppdatering. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det stod att det var för version.

Uppdateringen såg ut att gå bra, men efter att allt var klart så vägrade telefonen att starta. Jag höll på å försökte få igång den flera gånger men lyckades aldrig, den bara frös på startskärmen.

Provade sedan att köra recoverymode och har kört både ssytemåterställning och wipe cache. Ska även tillägga att det står "MultiCSC : Can not acces to /system/csc/XEE/system/" i recovery menyn.

Nu startar telefonen men så fort jag har knappat in pinkoden så ser jag bakgrunden och sedan hoppar det fram felrutor hela tiden och jag kan inte göra något.

Någon som har något tips på hur jag ska få igång den?

2. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min snurrade länge på start men jag lät den vara och vips så startade den tillslut. Tror ni är för otåliga.. :P

4. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror han råkade ut för samma grej som mig å säkert flera andra.. Han uppdaterade utan att ta bort lagfix .. Men kan göra dig mindre nervös å säga att ODIN + flasha in JF3 och sedan uppdatera till JM1 fungerar alldeles utmärkt och är inte ett dugg krångligt :) OM man nu vill ha en officiel firmware igen.. annars finns ju såklart annat att köra på.

EDIT! Bara lagfix som ställde till de då :P

Last edited: 5 okt 2010
  5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Fast root har inte varit ett problem för mig eller andra jag vet har haft kvar rootningen

6. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mummelmummel.. sökfunktionen ja. Lade in I9000XWJM8 via odin och en guide på XDA-developers och det funkade väldigt bra. Blev lite nervös över sista momentet då det dyker upp en massa text på telefonen och jag fick samma felmeddelande om att det inte fanns någon access till /system/csc/... men det verkade funka iaf.

7. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Csc-grejen är inget att bry sig om.

8. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Helt riktigt. Men eftersom det är lättare sagt än gjort att inte bry sig emellanåt kan man helt enkelt skapa ett par mappar så slipper man se det. (förutsatt att man har root-behörighet) :)

/system/csc/XEE
    /system/csc/XEE/system