Uppdaterar ej i helikoptervyn?

Diskussion i 'Legend' startad av Jocce81, 2 jun 2010.

  1. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har det problemet?

    T.ex. klockan (vilket är den mest synliga delen) på huvudskärmen uppdateras inte när jag är i helikoptervyn (vet inte om de andra sakerna gör det, men tror inte det...) (klockan uppe i hörnet är dock inget problem, den körs som den ska).

    Är det knas med bara min lur eller ett generellt "fel" / en miss i programmeringen?

    Jag avslutar nämligen gärna i Helikoptervyn, för att lätt kunna hoppa direkt till rätt skärm när jag aktiverar telefonen igen...men vill jag bara starta den för att se klockan så stämmer juh klockan inte :(


    /Jocce
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nope, det är så det är, inget syns live i helikoptervy.
     
  3. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tror det är ett designval snarare än en programmeringsmiss. Den sparar home screensen i minnet och sedan i helikoptervyn så läser den av tillståndet direkt från minnet. Detta borde snabba på animationen avsevärt. Hade ju varit trevligt om den började uppdatera lite smått när helikoptervyn är aktiv, alltså efter själva animeringen, speciellt då klockan.
     
  4. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Himla trist då jag gillar att ha Helikoptervyn som "startskärm" så att säga, men den blir juh oanvändbar om det bara är en "screenshot" :(

    Men ligger säkert i biten med att inte förbruka minne/processorkraft (jobbigt om man har massa wodgets på alla skärmar som skall hållas vid liv) samt att spara batteri...


    /Jocce