Lämnade min Samsung S3 på lagning för att den var helt död på lagamobilen.se
Dagen efter får jag svar av lagamobilen.se att minnes chipet är sönder och de lagar inte detta men att jag kunde "kvitta" felsökningsavgiften om jag skrota mobilen hos dem,
tackade nej till detta (tur det) och betalar 249,- i felsökning.
Lämnar mobilen till en annan mobilverkstad (telecare service) och får tillbaka mobilen REPARERAD!? frågar tekniker om de har bytat någon hårdvara tex minnes chipet, men de sa att de endast mjukvara uppdaterade mobilen!!! Döm min förvåning när jag fick höra detta!?
Kontaktade lagamobilen.se och undrade varför de inte "bara" kunde uppdatera på samma vis, fick till svar att de kunde inte det..., då frågade jag om det inte var bedrägligt mot deras kunder att göra på detta viset? om jag hade skrotat mobilen hos dem så hade dom bara behövt uppdatera den så hade dom kunde göra en fin hacka på mobilen för 0 kr!!!
Förklarade att jag ville ha pengarna tillbaka för att jag var inte nöjd med deras så kallad "felsökning" men det vägrar dom, ville då ha namnet på ansvarig på lagamobilen.se men även det vägrade dom och hänvisade till en mail adress (
[email protected]) !!!
Så min lilla historia här är, UNDVIK lagamobilen.se och välj någon annan verkstad!
Click to expand...