Uppdaterat till froyo kan inte starta

Diskussion i 'Blade' startad av loreli, 24 dec 2011.

1. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en telefon köpt på net on net. ZTE Blade. Installareda uppdateringen via nedladdad ZTE Blade Upgrade Tool och det verkade funka, den sade okej.

Men när jag ska starta om telefonen så startar den inte utan den fastnar på android-gubben och står bara still där. Tar jag ut batteriet så händer bara samma sak igen. D.v.s inte någon större lycka.

Vad kan jag göra för att fixa detta, vad är det som har gått snett? Att den inte går att uppdatera må väl vara, men om jag kan få tillbaka den till ursprunget vore det bra.

2. syngve

syngve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Prova med att hålla inne volym ner, samtidigt som du startar telefonen. Då ska du komma in i recoverymenyn. Därifrån kan du välja fabriksåterställning. Efter det så borde mobilen sarta upp som vanligt. Första gången efter flashning av ny rom så kan det ta upp
    till 10 minuter innan mobilen startar upp.

3. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Volym ner tar mig bara till FTM. Finns ingen recovery utöver den, och i FTM finns väl inte möjlighet att fabriksåterställa?

Det är inte en rootad ROM utan det är deras helt egna utvecklade från ZTE som jag använde. Och då har man väl ingen recovery? Eller?

4. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 963
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    kallt_kaffes återställninngsromar

Hej!

Ta och testa den officiella uppdateringen som finns här; https://swedroid.se/forum/51720-officiel-2-3-gingerbread-till-zte-blade-snart-2.html#post814776

Annars har du hjälp av kallt_kaffes återställningsromar och det är framförallt i post två som är intressant för dig. (Extra instruktioner om den INTE accepterar din telefon med original uppgraderingsprogrammet)

Hoppas det kan vara till hjälp.

Last edited: 27 dec 2011