Uppdatering av tabbens Samsung tabbar

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 5 mar 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På tabben finns en app för att komma till Samsungs tabbar. När jag gick in senast fick jag meddelande om att det fanns en uppdatering till denna app och ville jag ladda ned den? Jag svarade ja av bara farten utan att reflektera.

    När jag laddat ned och installerat så ville jag gå ut och titta på apparna i samsungs samling. Fick då svaret att "Inget SIM kort verkar vara installerat" och det gick inte att komma vidare. Jag körde på Wifi i den stunden och hade inte SIM kortet aktiverat. Först då jag aktiverade SIM kortet kunde jag gå in på Samsungs app samling.

    Är jag ensam om den upplevelsen? Varför går det inte att gå in på Samsungs app sida med Wifi utan man måste gå in med 3G?
     
  2. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Hej du!

    Vad jag har förstått så befinner du dig just nu inte i sverige? Och min gissning är att det är olika utbud i olika länder och språk.

    Detta är inget jag vet eftersom jag inte testat just detta själv men på andra forum så har olika länder olika program tillgängligt. Så jag antar att utbudet styrs av var men befinner sig.

    Fast jag måste nog säga att du verkar ha lite mer problem än genomsnittet så det kan ju faktiskt vara ett mjukvarufel i just din Tab.
     
  3. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Olika länder har olika utbud av appar. Och behovet av att ha ett sim-kort är för att känna av vilket land du tillhör, då man rootar kan man själv gå in och ändra någon sorts av lands kod och på så sätt få tillgång till fler apps som för tillfället bara finns i vissa länder.

    Som det fungerar för mig så behövs sim kort endast första gången du öppnar samsung apps och det är nog för att avgöra vilket land man är i. Har då inga problem med att använda samsung apps via wifi med eller utan sim-kort i tabben.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk