Uppdatering dödade telefonen?

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Hoppelajnen, 18 aug 2011.

1. Hoppelajnen

Hoppelajnen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen hojtade till att nu är det minsann dags att uppdatera programvaran. Weeiihoo! tänkte jag! 2.3 - äntligen!

Kopplade in telefonen till datorn och gjorde precis som det stod... precis när uppdateringen börjat så fick jag ett felmeddelande om att det inte gick att fortsätta och att installationen avbröts.

Nu startar inte telefonen alls! Tar man ut och sätter i batteriet igen (som va 100% laddat innan installationen) och försöker starta så lyser den gröna dioden till och telefonen vibrerar... sen händer ingenting! WTF!!!

tråkigt nog luktar det typ bränt inne i telefonen... :cry:

2. 98grader

98grader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och du har försökt uppdatera telefonen en gång till eller?

Det där med att det luktar bränt är ju lite lurigt, får hoppas att det är din hjärna som spökar istället.

Starta Sony Ericsson Update Service igen (Om du inte har det så ladda ner det) och testa igen.. Ibland kan det bli fel som inte vi kan påverka och då kan en ominstallation hjälpa till ordentligt!

Lycka till och ha det fint!

3. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Mitt batteri luktar också bränt ibland, men den funkar ändå :D

4. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Lite bränt luktar min sen dag ett jag fick den, april 2010 :) så det är nog ingen fara.

5. Hoppelajnen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

98grader: Ja flera gånger... första gången så avbröts installationen igen efter typ halva tiden. De övriga gångerna står det att batteriet inte har kapacitet att göra en uppdatering.
    Batteriet var på 100% när jag testade första gången. Jag har även låtit telefonen sitta i och ladda sig i flera timmar nu utan resultat (grön diod lyser konstant).

Jag har även lånat min svågers batteri och testat med, men den vill varken starta eller uppdatera sig (via SEUS), utan säger samma sak igen.

Blir väl att lämna in... :cry:

6. Hoppelajnen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter försök med tredje datorn så funkar den nu som den ska... Skumt men skönt! Weeeiiiihooo! :P