uppdatering till froyo

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av annesan, 4 sept 2010.

1. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ikväll meddelande om att jag kan uppdatera min desire till froyo och att det bör ske över wi-fi då det är en ganska stor fil (90 mb). Tyvärr vet jag inte hur man gör för att aktivera wifi på mobilen, då jag inte riktigt vet om man vågar trycka ner rutan med systemuppdateringen eller ej utan att krångla till det för mig. Ngn som kan hjälpa mig?
    Vad händer om man skulle trycka ner rutan, kan man få fram den igen ir uppdatera på annat vis? Har dessutom bara surfpaket på 1 gig i månaden så vet inte om jag vill köra det över 3g heller.

2. CJ954RR

CJ954RR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hej.

Wifi aktiverar du genom Inställningar - Trådlöst & Nätverk, bocka för Wifi.

Gå sedan in i menyn nedanför, Wifi-inställningar. Där väljer du vilket wifi-nätverk du vill ansluta till och anger eventuellt lösenord.

Du kan alltid få fram uppdateringen igen genom att gå in under Inställningar - Om telefonen - Leta efter uppdatering eller liknande. Minns inte exakt då jag inte kör standard-ROM längre. Du kan alltid installera den manuellt också via HTCs programvara i datorn tror jag.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket! Att det var så enkelt, detta är min första androidmobil och smartphone så vågar knappt ändra eller pilla på någontting i mobilen för jag vet knappt vad som händer då.