uppdatering via OTA

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av wengen, 19 mar 2011.

1. wengen

wengen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4
    Platta:
    samsung galaxy note 8
    när man uppgraderat till 2.2.1 ska det tydligen fungera att uppdatera via OTA
    ska det funka för det gör det inte för mig ,får ingen kontakt med samsung kontot :ehm:

2. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Prova att ansluta med Wlan om du inte gjort det. Samsung Apps är som standard inställt på att inte söka efter uppdateringar om man är ansluten via 3G. Inte omöjligt att detsamma gäller uppdateringen.

3. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Tror inte det funkar. Jag testat med OTA när jag hade JS3 och JS8 kommit ut men servern sa att det inte fanns någon uppdatering. Iofs så är nog ingen kontakt med samsungkontot ett annat problem.

4. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det finns en MÖJLIGHET att uppdatera OTA inlagd i systemet, men när jag pratade med samsungsupport efter att uppdateringen kommit, så sa de att det inte fanns några aktuella planer på att faktiskt använda sig av systemet och de visste inte när/om det skulle tas i bruk.

Dock har jag aktiverat det genom att skaffa ett konto, finns i samma meny, funkar för mig att söka av och leta efter uppdatering men den hittar ingen och kommer nog inte göra det på ett tag tyvärr.
    Hoppas de får tummen ur och använder sig av det, skulle passa utmärkt

5. michap

michap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Även jag får "Anslutningsfel" när jag försöker ansluta till uppdateringsservern.

/Micha