Innan tabben hade jag en acer liquid, där fanns möjlighet att uppdatera op:et. Har det kommit någon uppdatering till tabben? Måste man köra kies eller kommer det upp en notification och man gör det ota? Mvh gockemannen
Hej du! Det kommer en uppdatering så småningom i allafall till Gingerbread. När den kommer vet ingen än.Troligtvis kommer den att gå via Kies.
Det kom en uppdatering för ett tag sen, en minor dock men kan vara värt att ta hem. Anslut via Kies och välj uppdatering så hittar du den om du itne har den senaste. Är det ens bekräftat från Samsung att Tab:en får 3.0?
Det är inte bekräftat att den får 3.0. det enda vi vet att 2.3 är utlovat. Det ryktet tidigare sade var att Honeycomb hade hårdvarukrav som krävde dualcore processorer, detta är nu borta. Det innebär att vad jag har kunnat finna att det egentligen inte finns några hårdvarubegränsningar utan det ligger hos Samsung att bestämma hur det blir. Som alltid lär det ju inte gå fort oavsett!
Tror nog inte det kommer 3.0 till oss. Samsung här just annonserat en uppföljare till denna tab med 5megapixel kamera och 200mhz snabbare processor. Och att de ska släppa någon form av ny tab i februari på en mobil mässa. Så de ser nog att man köper en ny Tab om man vill ha HC. Men hoppas givetvis att jag har fel och att vi får både 2.3 och HC. Tror ni vi kommer att få Samsung Media Hub? Sent from my GT-P1000
3.0:an är gjort från grunden för att vara anpassat för just tablets och de större skärmarna. http://www.youtube.com/watch?v=hPUGNCIozp0 Eller syftar du på den mindre som fanns så vet jag faktiskt inte, märkte ingen direkt skillnad efteråt.
Vore ju riktigt kasst av Samsung att inte uppdatera till 3.0 på taben för den var ju inte precis gratis när den kom.
Antagligen kommer inte en officiell 3.0 uppdatering, utan Samsung kommer rekommendera dig att köpa den nya modellen om du vill ha det. (Är min gissning...)
Det är riktigt dåligt om den inte får 3.0, taben släpptes väll i oktober/november? Då tycker man om det kommer en uppdatering 3mån senare att den borde få den uppdateringen!
3.0 Borde komma till SGT, hela poängen med 3.0 är ju att den är till för tablets (större skärmar) Samsung kan ju inte vara så korkade att de släpper en tablet som inte kör 3.0..
De har ju annonserat en ny modell med just 3.0 så det är trist men risken finns att de inte bryr sig om att släppa 3.0 för nuvarande Tab.
Man får väll hoppas att de släpper en ny 7" tab, för jag tycker att 7" är perfekta formatet. Men vill ha med 3.0!
Enligt ett pressmeddelande som kom nu under MWC, så kommer Samsung att satsa på 10,1" tablets. Frågan är bara om dem kommer att skrota alla planer på behändliga 7" tabs.? Om så är fallet, kan dem väl göra det på ett snyggt sett och ge Galaxy Tab 7" Honeycomb..