Uppdateringar vill inte installeras WIN 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av luddovitch, 26 jul 2014.

1. luddovitch

luddovitch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I våras så installerade jag om windows 7 på min laptop. Datorn betedde sig lite konstigt efter detta men fungerar nu bra förutom en grej. Jag har en 52 uppdateringar som inte vill installeras. Varje gång jag stänger av datorn så kommer det upp att dessa 52 ska installeras men sen när jag startar datorn igen så står det i windows update att samtliga har misslyckats.

Finns det något sätt att få bort dessa från windows update och strunta i dom? Eller det kanske är en dålig idé?

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det kommer ju updates för en anledning, så jag skulle försöka få dessa installerade på något sätt.
    Du kanske ska välja ett par st i taget för att se om det är kanske bara 1 av alla som gör att de
    inte går att uppdatera alla.

3. luddovitch

luddovitch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar, ska testas

Kan lägga till att dessa uppdateringar var med i en klump på flera hundra stycken som installerades efter jag installerat om windows. Så dom är nog några år gamla.

4. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur, men om du söker på någon söktjänst så finns det sätt att "nollställa" Windows update. Det kan vara så att en uppdatering inte har laddats ner som den ska och blockerar de övriga som då också misslyckad. Efter nollställningen kan då datorn söka efter uppdateringarna på nytt.

Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk