uppdateringen uppskjuten igen 17/6

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 19 jun 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Tröttsamt att alla ska faila hela tiden. Som tur är finns ju CM som räddar dagen.

3. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

4. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Citat:
    -”Vi kan frigive opdateringen inden for meget, meget kort tid,” siger Morten Aagaard, mobilchef hos LG Danmark til Mobilsiden.dk.

Hos LG Danmark tester man lige nu en ny version af softwaren, for at være sikker på, at den virker med alle operatørerne.

Den sidste opdatering blev nemlig afvist for en lille uges tid siden.

-”Softwaren skal godkendes i alle lande i Europa, inden den rulles ud. Hvis den for eksempel konflikter med Vodafone i England, bliver den stoppet i processen”, forklarer Morten Aagaard, og fortæller, at det ikke var i Danmark den var gal.
    /citat

Man kan tydligen säga vad som helst, konstigt att inte hela LG koncernen vet om detta för på LG sverige är man som fågelholkar!

5. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Uppdatera Optimus 2X uppskjuten ... igen, igen
    I maj Frederiksen Mobilsiden.dk , 17 Juni Kl. 13:58 (22)

Uppdateringen att felsöka LG Optimus 2X är ännu inte släppt. Men det är nära förestående, lovar LG.

Vissa användare av LG Optimus 2X har haft problem med att telefonen startar om spontant, eller gå svart skärm.

Det är en uppdatering för att åtgärda.

Uppdateringen var ursprungligen lovade att strax efter påsk , men uteblivit . Sedan var det lovat att rulla ut från mitten av maj . I slutet av maj fann vi att detta inte hade hänt.

LG tillkännagavs när uppdateringen försenades några veckor .

Dagens datum är ägare av en LG Optimus 2X har inte fått någon uppdatering.

LG: Det kommer ...
    LG bekräftar att uppdateringen är uppskjuten, men säger att det är nära förestående.

- "Vi kan släppa uppdateringen i mycket, mycket kort tid", säger Morten Aagaard, Mobile Manager på LG Danmark till Mobilsiden.dk.

På LG Danmark testare du just nu en ny version av programvaran, för att vara säker på att den fungerar med alla operatörer.

Den senaste uppdateringen var i själva verket avslog för en liten vecka sedan.

- "Måste programvaran godkänd i alla länder i Europa, innan den rullas ut. Om till exempel konflikter med Vodafone i England, kommer det att stoppa processen ", förklarar Morten Aagaard, och säger att det inte var i Danmark var det galet.

LG's kommentar "det kommer" hahaha vilket BS hahah
    kan inte låta bli än att skratta

"Måste programvaran godkänd i alla länder i Europa, innan den rullas ut."

Asså kan man skylla ifrån sig så kan man skylla ifrån sig STORT.
    Det där är en evighets loop
    om ett land säger nej det funkar inte så släpper dom inte uppdateringen
    om en operatör säger nej det funkar inte så släpper dom inte uppdateringen.

Hallå vi är inte dumma i huvuden. Lägg av med det där BS snacket
    P.S Låt oss leka lite granna LG
    Vi säger så här. För att hjälpa er på traven med BS för detta har ni missat.
    Låt oss säga att alla utom en eller två har gett klartecken men resterande 2 är bara tysta.
    Varför.
    Jo för dom orkar fan inte bry sig längre (dom avstår att köpa längre eran produkt i framtiden fast dom säger ingenting längre. Vad händer då bakom kulisser.
    Jo då väntar ni på dom som aldrig hör av sig, ifall dom blir uppringda säger dom att dom är upptagna "dom jobbar på det" vilket är typ översättning f off.
    Så då står ni där " det kommer" och då står vi här och blir matade med nytt info av GRAND BS.
    Det där har ni missat. Snälla låt mig jobba hos er som BS ansvarig. jag lovar ni kommer inte att ångra er. Jag har grymt bra material.

http://androidandme.com/2011/06/car...s-the-g2x-still-out-of-stock-on-t-mobile-com/

Om man jämför och summerar allt
    skillnad mellan G2X och O2X är mjukvaran. Vilket är Android stock vs Lg android
    Om även USA rapporterar samma problem då kan man dra bara en slutsats.
    Det är inget fel på Android stock men eftersom T-Mobile håller tyst hela tiden så tror jag att dom har nån seriös kontrakt med LG varför dom kan inte säga ett dugg.
    Hårdvarufel.
    Undrar varför har ingen dragit Lg in i rättsal i USA för där är allt möjligt även för privatpersoner

Last edited: 19 jun 2011