Som bekant så har HTC redan släppt en finputsning av mjukvaran via en liten uppdatering. Är det någon här som lyckats ladda hem den? Jag har ett problem och det är att när jag startar nedladdningen, så dör min uppkopplingen till Internetet och jag tvingas starta om telefonen för att det ska dra igång igen. Man ställs inför ett val när man ska ladda hem, WiFi eller vanliga Network och då jag inte har några hotspots i närheten så väljer jag alltså andra alternativet.
Läst i andra trådar i denna sektion att den ska ha hjälpt och att det ska ha flytit på bättre efteråt.
Så det är inget vanligt problem att nedladdningen av den slår ut Internetåtkomsten alltså... Hm. Får klura vidare. Verkar inte funka med att köra via datakabeln heller.
Är detta nummer 2 i ordningen? För någon vecka sedan kom ju en uppdatering som skulle fixat alla proximity sensor-problem...
Nja. Stod aldrig någonstans som jag uppfattade det, att det skulle fixa proximityfelet. Var något annat som vart uppdaterat, och denna gång är det mjukvaran som finputsas. Och ja. Andra uppdateringen.
Den är på 23,83MB Min avbröt internet (H 3g och 2g ) uppkopplingen när jag försökte tanka via telefonen,in och ut på flygplansläge hjälpte inte. Bara total avstängning, inte 1 bit blev nerladdad Däremot funkade det utmärkt med wifi Nedladdningen tog bara ett par minuter ,installationen 10min en kvart ,startade om själv efter viss väntan ett par ggr ,men till slut Grattis du har nu version 1.32.405.3 Vet inte om jag inbillar mig men den verkar snabbare ,mera lättskrållande allt verkar mjukare och rappare
Ah, precis samma problem med andra ord! Skönt att inte vara ensam. Jaja, detta ursäktar väl en lunch på Max antar jag, deras WiFi har aldrid svikit.
Bara jag som inte sett någon uppdatering sen jag fick hem telefonen igår vid lunchtid? Edit : Sökte och hittade den nu
Jag har 1.28.405.1, och kan inte hitta några uppdateringar :S man går väl in på inställningar > om telefonen > uppdatering av blablabla? Sent from my Desire HD using Tapatalk
Jag har uppdaterat min 2gånger från det att jag fick den, jag har 1.32.405.6 Du går in på inställningar > om telefonen > uppdatering av systemprogram (högst upp) > sök nu Konstigt eftersom det verkar som du gjort det :/
Ja, den säger att den inte hittat några, och att min telefon är uppdaterad :s Edit: Testade att koppla från wifi och köra via mobila nätet, plötsligt hittade jag den xD skumt dock! Sent from my Desire HD using Tapatalk
exakt vad jag skulle skriva. jag hade samma problem, men kopplade sedan ihop telefonen med datorn över usb, valde att ansluta för att plocka filer från sd-kortet och letade fram htc sync-launchern (htcsync.exe?) och installerade det. htc:s syncprogramvara behövdes för uppkopplingen. sedan kunde jag välja att använda datorns uppkoppling för telefonen. då fungerade allt.
uppdatera Nu börjar jag att lacka ur. Kan inte uppdatera. Provade nu med usb-tethering. Har 3 mobilt bredband. I tel har jag 3+surf. Wifi kräver väl ett modemnätverk? Går det mot ex 3bredband. Jag har ingen router.