Uppdateringsproblem, USB problem, Tacksam för hjälp

Diskussion i 'Hero' startad av MrBase, 14 sept 2009.

1. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad gör jag för fel. Testat att uppdatera min telefon på 2st datorer nu. Allt verkar ok till en början, den läser av nuvarande version å så ( dvs USB kontakt finns) , sen visas flashboot på Heron, sen startar den om, och då tappar försvinner USB kontakten, innan USBen är igång igen har uppdateringen "timeout:at" ut . USB Error. Hur gjorde ni ? Har jag fått ett måndagsex av telefonen ? Tacksam för hjälp

2. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska verkligen telefonen starta om direkt efter Flashboot rutan visas, ska inte den visas hela tiden under flashningen ? ... kan det vara så att jag måste göra en total reset i telefonen först ?

3. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hänger det på att jag har Vista ( skit operativsystem ) ??

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig , eller bekräfta att telefonen ska starta om automatisk innan flashningen börjar ?

4. magnusp

magnusp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig blev det bara en omstart och det var när telefonen bootade från normalt läge till Flashboot. All uppdatering gjordes där och det var först när hela uppdateringen var klar som telefonen startade om för att gå upp i normalt läge.
    Jag gjorde också uppdateringen från Vista så det ska funka även där.

5. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aha tack MagnusP. Då är det nog det som är felet , för min Flashboot (vita ruta) visas bara 2sek , sen startar den om . Får nog göra en fabriksreset först

6. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så då har jag gjort en totalreset heeelt i onödan :( Går inte att uppgradera för det ).
    När jag startar _HTC Hero_RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE så får jag samma säkerhetsfrågor , den visar nuvarande version , trycker Updaterar, då startar telefonen i Flashboot , den visar USB con sen startar telefonen om och usb kontakten bryts. Vad gör jag för fel ???
    Börjar bli riktigt frusterad

7. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

kanske är fel på installationsfilen.

8. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Starta om 100 gr, hämtat nya filer , kopplat på av debug, testat på 3 maskiner, olika USB sladdar, enda jag inte testat är XP och att kasta telefonen hårt i väggen. Nu är jag riktigt frustrerad. Måste vara något fel på min telefon :(

9. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hahahahahahaha tror knappt det är sant. Är i Borås idag , testade en gång till och vipps nu funkade :):) alltså måste det vara något fel på Göteborgsströmmen *asg*

10. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter med samma trubbel (fast genom VMware+Vista i Kubuntu) men förfarandet är detsamma, någon möjlighet för dig att lista ut vad som skedde?
    Jag har ingen möjlighet att ta mig till Borås eller att vrida planeterna i fas ;)

11. MrBase

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testa denna fil

Jag tror faktiskt jag hade fel på min exe-fil och körde med denna istället. Testa den

http://rapidshare.com/files/28012323...d_NoDriver.exe