Uppdateringsproblem

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Redhot, 15 maj 2011.

1. Redhot

Redhot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag köpte mig en Samsung Galaxy S men det går inge bra för mig med den.

För det första så skulle jag ladda ner Kies, det gick bra ända tills den ville uppdatera sig, då kraschade programmet och enda utvägen var att stänga av datorn, jag provade olika versioner men så fort jag uppdaterade till det senaste (och det går väl åt att ha det senaste för annars kommer inga uppgraderingar till telefonen verkar det som) så hängde sig programmet. Efter många ominstallationer så tröttnade jag och provade på min gamla dator. (Det är Vista på båda) där funkade det att uppdatera Kies.

Efter ett tag så ploppade det upp en ny version till telefonen. Äntligen lite medgång tänkte jag men då dök nästa skit upp. När jag gjort säkerhetskopieringar så heter nästa steg "firmwareupgrade" , där står den bara och tuggar i all evighet. Har haft datorn på hela dagen utan att den gick vidare. Nån som vet vad det är som händer och hur jag ska göra?

Att tilläga är att telefonen finns i listan på vänstra kanten så att jag kan lägga till musik osv men när jag börjar uppgraderingen så försvinner den.

Hjälp mottages tacksamt, nu ska jag gå och ge vedhögen en riktig omgång så klarar sig datorn och telefonen sig från lite vrede ett tag.

Mvh Mattias

2. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej. Hade jag vartit dig så skulle jag nog bara ta och lämna in den till den butiken du köpte den och berätta din historia.
    Dom kommer skicka den på service och du får tillbaka den med senaste programvaran.
    Då slipper du all huvudvärk och besvär.

Jag personligen skulle aldrig ens ge mig på kies!!! Bara och söka här inne på forumet så kommer du se massa trådar eller inlägg om hur folk har haft problem.

Om du känner dig för lite äventyr så rycker du ut sladden och kollar om den ens startar. Gör den det så kan du testa och uppdatera den igen. Om den är helt död så har du antagligen brickat den.

Då kan du alltid kolla upp om du har 3 knapps kombo "sök på 3 knapps kombo" Då kan man lägga in programvaran antingen via CWM eller Odin "sök på CWM eller odin" Om 3 knapps kombo inte funkar så kan du tillverka en egen sladd gjord på 3 st motstånd som du seriekopplar och lirkar med "sök på usb-jigg"

https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund

Elofs Lathund är väldigt komplett med information och guider.

Lycka till.

Last edited: 15 maj 2011
  3. Redhot

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har sökt runt lite och sett det men jag är den typen av person som vill att saker ska funka att göra på det sett som det var tqänkt att göra, blir så less på krångel. Tack för tipsen men då får jag se hur jag gör. Blir nog att jag får ha kvar min 2.2 version och lämnar in den när nåt annat krånglar. Synd att saker inte kan fungera bara. Personligen skulle jag se det som ett misslyckande mot kunden men är man stor behöver man inte bry sig om småfjantarna som jag som de redan sålt en telefon till.

4. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Strunta i säkerhetskopieringen av kontakter eller dylikt.
    Fick också samma problem när jag skulle uppdatera.
    Fick till slut göra nödåterställning eller vad det nu heter.
    Jag upplever som att kopieringen av kontakter/bilder inte funkar som det ska med min Kies. Kontakter kan du kopiera via google, resten får du väl kopiera manuellt.

Ett annat tips är att du träffar nån snäll androidare i din trakt. Han/hon kanske kan hjälpa dig.

5. Redhot

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdateringen funkade när jag gjorde den hemma hos farsan. Det var bara att plugga in telefonen och följa instruktionerna så gick det busenkelt. Han har windows 7 medans jag har vista på de 3 laptops jag testat med. Nu är det gjort så problemet är löst men lite trött blir man allt. Tack för tipsen iallafall!