uppdateringstid via kies 2.2 till 2.3

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by carpeto, May 24, 2011.

1. carpeto

carpeto Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå,

Tänkte ställa en snabb fråga här, kan ta bort tråden efter jag fått svar då den kanske är lite onödig men börjar bli fundersam....

Kör just nu uppdatering ifrån 2.2 till 2.3 via Kies och tycker det har tagit lång tid, sedan jag började så har det nu gått 30 minuter och den står fortfarande på "Downloading... Do not turn off Target!!!" i telefon och "Uppgradering av den inbyggda programvaran pågår 0%" i kies.

Någon som vet hur länge detta tar? börjar bli lite förbannad då jag inväntar ett viktigt samtal till telefonen... :(

Tacksam för svar

/Carpeto

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det ska inte ta mer än 5-10 min MAX .. Och eftersom din inte ens rört sig 1% på en halv timme så har det antagligen blivit fel nånstans..vänta ett tag till har det inte hänt nått då får du nog dra ur sladden och testa igen, eller frabriksåterställa via kies. Har du otur kan den vara semi brickad så då får du flasha in ny rom med odin förutsatt att du har 3knappskombo. fattar inte ens hur folk orkar med kies :P

carpeto likes this.
  3. carpeto

MINA ENHETER

Tack Conny85 nu rinner det tårar ner för min kind, de lät ju förjävla jobbigt... borde ha fattat att man inte ska använda kies redan då skiten tog hundra år att få in på datorn...

4. carpeto

MINA ENHETER

någon som gjort via kies som vet exakt hur lång tid det tog för dom? att "tanka" själv uppdateringen till datorn tog 20min men sen nu då den började uppgradera i telefon så har den stått på 0% jävla länge, någon någon?? har varken kunskap eller tid att den ska gå åt helvete och bor ej i sverige längre så blir svårt att lämna in den, om inte omöjligt... Klarar mig inte heller utan telefon. Tror jag måste bränna ner samsung om det här skiter sig

5. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hur går det för dig.. står det fortfarande still?

6. nickezlol

nickezlol Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så vare för mig med när jag gjorde de... kies, jävla skämt! fick börja om 3 gånger innan den började installera!