Fråga: Uppgradera från CheckROM, 2.3.6

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av 316097, 9 okt 2012.

  1. 316097

    316097 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena tjena!

    Jag har i dagsläget följande, CheckROM Revo NoteHD V5, men den börjar ju onekligen bli gammal och trött. CWM är också installared om det har någon betydelse.

    Så vad är jag ute efter, någon form av ICS eller nyare, stabil, där all hårdvara fungerar. Inte för bloated.

    Tacksam för tips och länkar!
     
    Last edited: 9 okt 2012
  2. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    KingDroid ICS Notemania fungerade bra för mig tills jag bytte till PA. Den bygger på TW så allt fungerar som det ska med Samsungs appar, pennan osv. Installationen är en wizard där man kan välja vad man vill ha med så man kan begränsa bloaten så mycket man vill, dock är nedladdningen rätt stor. De senare versionerna innefattar launchern från S3 och alla nya funktioner som kom med officiella LRQ.

    PA är också grym men då den bygger på CM så fungerar inte vissa saker som knappen på pennan och liknande. Man får heller inte samsungs market och så. Det man får är hybridläget där man kan sätta upplösning och layout individuellt för varje app (inklusive systemappar) så att man exempelvis kan få tablet-layout i de appar som har en bra sådan men behålla standard i andra. En del appar får fler funktioner i tablet-läge (tv.nu exempelvis får en slider för att ändra tidpunkt) och många får en bättre layout (youtube, gmail osv.).
     
  3. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har också Checkrom v5 och vill uppgradera till Rocketrom JB men det verkar inte vara SU på Checkrom och bara recovery 3e. Hur göra?
    Om man får låna tråden lite...
     
  4. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ska man kanske lägga in denna kernel?
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1673072
    och sen flasha checkrom igen och sen dra i JB?
    Det var längesen jag höll på med Odin och Samsung.

    Edit: orkade inte vänta och gjorde som ovan, funkade stabilt. En helt ny telefon!!
     
    Last edited: 4 nov 2012