Uppgradera ROM

Discussion in 'Desire HD' started by jockmex, Mar 1, 2011.

1. jockmex

jockmex Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag skulle vilja uppgradera mitt ROM, men eftersom jag är hyftat ny inom allt som har att göra med andriod så har jag ingen aning om hur man går till väga..
    Så jag undrar om det finns någon trevlig & hjälpsam själ där ute!

2. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

varför vill du "uppgradera"?

3. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå du jockmex, vill göra samma sak :)
    hade gett dig rådet att följa någon guide, nu har jag försökt det själv några dagar utan resultat, så jag är lite rådlös.

själv har jag:
    har downgradat till 1.32
    har root åtkomst, bootar man upp med volym ner+power är s-off,

http://forum.lowyat.net/topic/1707256

guiden under
    "How to root Desire HD (DHD) install h-boot (S-Off) and Clockwork recovery * For Those Who know what they are doing."

har jag följt exakt, och utifrån vad telefonen säger så stämmer allt, och har gått igenom rätt. har dessutom kört one-click radio s-off fixen lite nedanför.

så ni som är hjälpsamma, vad saknas? varför visas bara en röd triangel med utropstecken i när jag försöker starta upp i clockwork?

4. johan12330

johan12330 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

5. swampmonkey

MINA ENHETER

Har gjort precis det som står i den guiden, förutom "run as administrator" men då programmet tycker att den gör vad den ska, och telefonen är "ändrad" tror man ju inte att det är där felet ligger, får pröva igen dock :-(

och den säger t.om s-off när jag bootar till vanliga recoveryn. Clockworkvägrar dock... :-(

Vad kan det vara för lösning? Total återställning och hoppas på det bästa? Hur får jag s-on igen isf :-(

visade sig vara telefonen/originalroomen som var uppf*ckad, total återställning, och inga ändringar och det fungerade kalas :)

Last edited: Mar 1, 2011
  6. jockmex

MINA ENHETER

Vad jag förstår det som, så uppgraderar man telefonen till det bättre?
    Är detta falskt påstående?

Och Johan, hur funkar telefonen efter den uppgraderingen? :) Vilka är dem mesta förändringar du kan säga på rak arm

7. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja...... Kanske. Du "uppgraderar" till något annat. Om det är bättre? Vem vet...
    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

8. swampmonkey

MINA ENHETER

du "ändrar" det behöver inte vara till det bättre nödvändigtvis, börja med att downgrada till 1.32 och lek med root, det räcker rätt långt.

jag downgradade tillbaka till 1.32, ficktillbaka rooten jag en gång hade, och drog nu in android revolution, kul? javisst! nödvändigt? knappast...

9. jockmex

MINA ENHETER

Allrighty then!
    Kan du förklara för mig vad root betyder..? Jag har hört det så mycket på forumet men kan inte direkt komma på vad som menas...

10. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Läs på mer och bättre.. om du inte ens vet vad det är så ska du inte tänka på att roota

11. swampmonkey

MINA ENHETER

han ovan har egentligen rätt, läs på mer ;)

dra liknelsen att du sitter vid en windows dator.

standard så är du "vanlig användare" du kan fixa litegranna, men du kan inte avinstallera alla program, och göra precis vad du vill.
    rootningen går ut på att ge dig administratörsåtkomst, och du kan därmed göra i princip vad f*n du vill.

för rootåtkomst på Desire HD så handlar (för mig) den främsta vinsten i att du kan stoppa bloatwaren som htc skickar med, typ aktier, amazon mp3, osv osv. ta screenshot osv.

när du tröttnar på det, och anser dig duktig på datorer/teknik kan det vara aktuellt att rooma, jag fick kämpa som fan, och jag anser mig vara hyggligt duktig, tog lång tid innan jag hittade felet, (som förövrigt inte ens borde funnits, och löstes av en totalåterställning)
    börja med att roota, för att lyckas med det gissar jag bestämt att du får downgradea först. så lycka till! google är din vän