Uppgradera su binary

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av cavveman, 6 dec 2013.

1. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Ok saken är den att min surfplatta som jag köpte från cdon den 2 dec 2013 är rootad från början.
    Så långt frid och fröjd.
    Surfplattan ifråga är en Trekstor SurfTab Breeze 7.0.

Men när jag försöker uppgradera su binary så vill det inte alls, oavsett vilken app jag använder mig av.

SuperUser samt SuperSU går in i väggen.

SuperUser kan i varje fall upptäcka att det finns gammal root på enheten, titanium backup kan dock ej arbeta med så gammal version av su binary uppenbarligen.

Och enligt denna tråden på xda developer så är det uppenbarligen bara att installera supersu och låta den ha sin gång. Vilket ej fungerar.
    Jag har dessutom bekräftat att root redan är installerat på plattan med hjälp av unlockroot.

Jag skulle kunna flasha plattan, och lägga in uppgraderad version av su binary på det sättet, men då behövs det en custom recovery, och jag undrar om min platta ens har recoverymode från början :P

Någon som har något förslag på hur jag kan lösa mitt lilla dilemma.

2. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Fixade det hela.
    Hade glömt bort att jag kan plocka bort root med unlockroot.

Så plockade bort root som fanns från början, la in ny från unlockroot. Nu kunde jag uppdatera SuperSU, su binary osv :D
    Och eftersom root fanns från början så har jag tekniskt sett inte brutit garantin ;)
    Jag har faktiskt återställt produkten till dess fabriksinställningar, fungerande sådan vill säga :P