Fråga: "Uppgradera" telefon med Comviq

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av ajo.lill, 5 feb 2020.

  1. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Hej fina folket!

    Har försökt googla lite, men hamnar mest på snarlika saker som gäller om man har mindre än tre månader kvar på sin abonnemangs-tid...

    Jag har idag en Note 10+ genom mitt Comviq-abonnemang. Jag har ganska lång tid kvar på mina 24 månader bindningstid hos Comviq, och funderar då på hur det ser ut på att uppgradera sin telefon. I nuläget är det inte så intressant, eftersom jag inte ens haft denna luren ett år. Men till nästa vår skulle jag kanske vilja uppgradera.

    Jag hittade att jag kan förlänga mitt abonnemang och byta telefon med tre månader kvar på abonnemanget, är det endast då det är möjligt? Då är det minimum 21 månader mellan byten (om man inte tar slutfaktura och löser ut abonnemanget).

    Det finns inget motsvarande Samsungs egna lösning med att byta var 12 månad?
     
  2. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Senast jag frågade dem om detta, för ett år sedan när jag tyckte det var dags att byta, så fick jag förklarat detta tydligt för mig via supporten på telefon.
    När tre månader återstår av bindningen man har gjort där man betalar ett månadstillägg för en mobil kan man beställa en ny och binda igen. Man betalar då de tre återstående månaderna för den gamla varje månad sedan är den betald, efter detta börjar man på den nya bindningstiden. Den nya bindningstiden och de nya betalningarna skjuts alltså fram tre månader, så man har då alltså bundit sig för 27 månader.
    Detta tyckte jag inte lät så bra så jag betalade av telefonen och köper numer alla telefoner kontant.
     
    R3b0rn och Larsgmb gillar detta.