Uppgradering - mysko

Discussion in 'Optimus One' started by MatsGF, May 3, 2011.

1. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har nu uppgraderat till V10H-Feb-23-2011 (Android 2.2.2)

Jag tog en backup av SD-kortet för säkerhets skull.

Efter lite strulande med uppgraderingsprogrammet fick jag igång uppgraderingen.
    När den gått klart satte jag i batteriet och startade telefonen.

Telefonen går igång men står och stampar på android-loggan (android-text med vit blixt som rullar över)
    Väntar 1 minut, väntar 2 minuter... och en stund till.
    Då rycker jag ur batteriet och sd-kortet och då startar den.

Med ALLA mina appar kvar?
    Min launcher (LW) med bakgrundsbild och allt möter mig välkomnande.

Tänker att nu har det gått snett och kollar versionsnummer och den ÄR uppgraderad. Tidigare var det V10C.

Hur är detta möjligt? Jag trodde att uppgraderingen blåste om telefonen?

2. MatsGF

MINA ENHETER

Googlade lite på android 2.2.2 (som är en mindre patch) och hittade detta:

http://www.gadgetxtreme.com/lg-optimus-one-official-update-to-android-2-2-2-froyo/

• Implemented the Android platform version 2.2.2 (solved the problem of SMS sent to the wrong recipient)
    • Improved the overall stability of the software
    • JIT enabled
    • Fixed some connection problems with PC Suite IV
    • Applied a patch to prevent the disconnection of MicroSD

Bara hoppas att den inte bootar om lika mycket nu då...

3. gorgias

gorgias Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är du säker på att den bootar om? Min slutade dumma sig när jag stängde av simlåset. Var annars tvungen att skriva koden varje gång den fick kontakt med 3g-nätet...

4. MatsGF

MINA ENHETER

Ibland kunde telefonen vakna till liv efter att ha legat ett tag med släckt skärm. Eller så tryckte jag på backknappen för att vända skärmen.

I båda fallen låste sig skärmen och efter ett tag kom Androidloggan. I några fall fick jag slå simlåskoden.

I går gick telefonen hela dagen utan konstigheter.

Sent from my LG-P500 using Tapatalk

5. gorgias

gorgias Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det inte är simlåset så är det antingen nån app som stör eller fel på telefonen. Jag har inte haft sådana problem. Hoppas den sköter sig nu då.

6. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Faan va typiskt, skulle uppdatera och allt fungerar bra tills jag kommer tillbaks efter ett toabesök, då lyser skärmen gult och det stor emergency mode,, och så har datorn ingen kontakt med mobiltelefonen på något jävligt konstigt vis:S
    Och nu får jag inte ens på telefonen mera.,,, fitttttta:(

7. MatsGF

MINA ENHETER

Hur gick det för dig. Prövade du igen.

(Rekommenderar att utelämna omskrivngar för könsorgan om du vill ha bättre support :-) )

8. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

9 av 10 som försöker uppdatera sin LG telefon misslyckas. Värre pc program finns nog inte att få tag på

Kommer inte ens försöka uppdatera till 2.3 när den kommer ut, utan kommer lämmna in den annars kommer den nog flyga ut genom fönstret är jag rädd för

9. jabbeboy

Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T

Oj, ni får ursäkta, tänkte inte alls på att jag skrev det, bara rensade ut min ilska...:(
    Men iafall, jag försökte, ringde även till LGs tekniska support, och då sa han som jag pratade med att jag skulle hålla inne Home + Volym upp och Power on, för då skulle de komma upp en android logga, och mobilen skulle bli totalt återställd, men ingen lycka, händer precis inget alls, helt död..:(

Så har skickat efter fraktlapp från anovo nu så jag får skicka in den och se om de lyckas, annars borde jag få en ny mobil tkr jag, eftersom jag köpte den i dec 2010.

Så har lånat farsans x10 nu:)

Men har kommit på varför den tappade kontakten, ifall någon annan inte vet det.. Det är för att skärmen slocknar och då tappar den pcn. Så rekommenderar att ni går in i inställningar och bockar för en ruta där det står att skärmen ska vara på när den är inkopplad i usb, eller om ni tar skärmtimeouten på 30 min som är maxgränsen.
    Då borde de inte vara några problem..:(

10. Hallberg84

MINA ENHETER

Spelar ingen roll om telefonens skärm slocknar eller inte.
    Jag har provat allt möjligt, jag kommer 4% in i uppdateringen sen startas telefonen om och sätts i emergency mode

Sista lg telefonen för min del, ser ingen vits med lovande android uppdateringar om det ändå ska vara omöjligt att uppdatera skiten

11. jabbeboy

Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Vet inte om man ska börja spekulera, men tror ni att anovo kan fixa mobilen?? Vad jag har läst så har moderkortet bränts sönder eller va man ska säga, och frågan är om de byter ut sådana delar, eller om de skickar tillbaks och man får en ny av dustin..
    Vet inte om jag vill ha kvar mobilen mera:(

12. gorgias

gorgias Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min telefon dog, har skickat den på service. Laddade den under natten och på morgonen ser jag bara LG-loggan. Reset funkar inte, har provat allt. Hoppas jag får en ny telefon. Man blir ju lite skeptisk till kvalitén...

Hallberg84, har du gått in i enhetshanteraren i windows och disablat lg-modem? Den ploppar upp där när man ansluter telefonen med USB. Efter att ha gjort detta kunde jag komma vidare över 4%. Har uppdaterat för länge sedan så jag tror inte att det var därför min dog.

13. Hallberg84

MINA ENHETER

Får kolla det vid nästa uppdatering, åkte te morsan som har xp home, och laddade ner alla program och installerade allt likadant som på min dator (win7) och då funkade det iaf :) har nu 2.2.2 och hoppas den bootar om mindre nu

Kan även tilläga att jag gjorde ingen backupp på något men allt vad som innan i telefonen

14. jabbeboy

Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Tror ni man kan få sån tur att de inte går att fixa, och så får man en ny mobil ist,, fast då ska jag säg att jag vill ha en annan och kan lägga extra pengar emellan

15. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Här fungerade uppdateringen till V10H smärtfritt.

Använde LGs egna program, värsta skiten någonsin som såg ut som ett fulhack... men det fungerade. Den gick till 4%, bootade om telefonen i "Emergency Mode!!" vilket inte kändes speciellt skoj men efter någon minut gick den vidare och slutade med att stänga av telefonen.

Ingenting rördes alls, samma appar, samma bakgrund...

Changelog skulle vart intressant!