uppgradering

Diskussion i 'Hero' startad av kicke, 24 februari 2010.

1. kicke

kicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funderar på att skaffa en hero snart. vad är det för uppgradering som kommer iår. android 2.1 eller var den heter?

var gör den för telefonen?

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Filöverföring via bluetooth är väl det jag ser mest fram mot. Du kan också synca mot flera gmail-konton. Sen kommer uppdateringen göra att man kan ladda ner nyare versioner av de olika google-apparna som har en mängd nya funktioner. Till sist så kan man hoppas på lite färre buggar och allmänt bättre flyt i telefon.

Jag har säkert glömt nått stort så fyll gärna på

3. kicke

kicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej. har kollat en massa rewies på youtube o de flesta säger att den är lite laggigare än tex iphone. men är de det som de kanske har förbättrat på den nya versionen?

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Snabbare, ytterligare slipat gränssnitt med ännu bättre kopplingar till sociala nätverk & mail, nya funktioner inkl fullt stöd för blåtand (som nämnt ovan).

Från Android 2.1 är steget dessutom mindre till Android 2.2 o.s.v. och har jag förstått det rätt så blir kommande versioner återigen betydligt snabbare, iaf upp till 3ggr så snabbt verkar möjligt påstås det...

I original (med Android 1.5) är den inte som en Iphone 3G/GS, nej, men Android erbjuder ändå så mycket mer, bara att kunna köra mer än ett program är ju guld (*). Men med 2.1 kommer den i princip upp till Iphone 3G/GS-känsla i flytet.

(*) Sen finns det ju idag fler spel till Iphone men det är en annan femma...

Last edited: 24 februari 2010
  5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte upplevt Heron som laggig, men jag har inte kört så mycket Ajfån å andra sidan. Ser dock fram emot uppdateringen så man kan köra alla nya apps. Förhoppningsvis även betalapps inom kort, om Google får tummen ur någon gång...

6. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Så långt det går ska det väl åtgärdas men tänk på att det inte är samma hårdvara i Heron som i iPhone. Dessutom så tillåter Android multitasking och widgets på hemskärmarna vilket gör telefonen mycket mer användbar men som givetvis stjäl prestanda. Att det hackar till lite ibland kan jag ta eftersom det är en bieffekt av att jag kan göra vad jag vill med telefonen.

7. kicke

kicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej jag har haft heta disskutioner med mina polare om hero .vs iphone! men jag tycker verkligen inte att den är laggig men den flyter inte riktigt som iphone. men hoppas att det är som sagt att det kommer att bli bra.

8. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag kan bara hålla med. Jag tycker inte heller Hjälten är laggig men att den flyter lika bra som iPhone det kan man inte heller påstå. Ibland hackar det till men det bryr jag mig inte om. Man får välja vad man vill ha, yta eller innehåll. Och med tanke på att ytan inte är fy skam på Hjälten så är valet för mig ganska lätt

9. kicke

kicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej lite små hack lite då och då kan man leva med. gillar herons hela uppbyggnad mer än iphone. ännu mer nu när det snart kommer en uppdatering!

10. Mkeke

Mkeke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade en iPhone 3G förut och Heron känns mkt snabbare än den. Heron är oxå mer användarvänlig än iPhonen, iPhonen är lite för instängd tycker jag.. Sen är ju Heron mycket billigare och mer framtidssäker :)

11. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag har haft min hjälte sedan somras och fick en frukt telefon vid jul av företaget då de beslutade att välja den som företagstelefon. jag blir irriterad varje gång jag tittar på eller använder frukttelefonen.

12. kicke

kicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja jag visste inte om jag skulle använda det ordet eller inte! nästan som voldemort i harry potter:P

men kostar upgraderingarna något?

13. paffare

paffare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Betalt för uppdateringar:O Nejnej, de är gratis.