Uppkoppling med kabel + Android-lur?

Diskussion i 'Allmänt' startad av JimboSwe, 16 jul 2012.

1. JimboSwe

JimboSwe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska ut och resa om två veckor och det ser allt ut som att jag kommer att hamna i ett par olika hotellrum där det "bara" finns uppkoppling via nätverkskabel. Men jag behöver kunna koppla upp mig med min SG S2'a, så frågan är hur jag löser det på enklaste vis? Är det någon som har bra idéer eller egna erfarenheter?
    Jag har ju självklart snokat runt en del själv och var först på jakt efter någon form av USB-RJ45-adapter. Hittade en sådan här: http://www.amazon.com/Ethernet-Adapter-Android-Tablets-Windows/dp/B007RTACDM Men samtidigt har jag läst i forum att det inte är möjligt att koppla upp en Andriod-mobil via usb, så den kanske inte funkar ändå...
    Så min andra idé är en liten "rese-router", så att jag kan koppla upp mig mot ett eget wifi-nät på hotellrummet. Jag hittade tre alternativ på Prisjakt. Någon som har erfarenhet av någon av dessa, eller alternativ någon annan lite smidig variant? Helst vill jag ju ha något som är så litet och lätt som möjligt. Och i det senare fallet så är det ju inte bara routern det gäller utan även att dess adapter är liten och lätt.

2. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

http://www.sweclockers.com/recension/13367-air-live-nmini

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
  4. JimboSwe

JimboSwe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den som SweClockers testat var ju helt klart intressant också. Den hade ingen viktuppgift ifylld på Prisjakt, så det var väl därför jag inte fick upp den när jag sökte. Jag är ju ute efter låg vikt.
    D-Link-routern var löjligt billig. :) Den duger säkert bra, fast storlek och vikt prioriterar jag högre denna gången. Nu när jag tänker till, så har jag faktiskt en AirPort Express gömd i tvbänken som skulle kunna funka, men det är ändå lite lockande att få tag på en 50 grams-router, istället för de 210 gram som min ligger på. Nu tillkommer ju visserligen vikten på en strömadapter också. Men jag har några dagar till på mig att leta och grubbla innan jag måste bestämma mig...

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 382
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Gissar att du inte ska ha dator med dig?

Skickat med Tapatalk

6. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello