Har en router från BBB, och kan inte nå inställningarna på den via IP Adress, det är en av deras äldre Xavi 5258r router, har försökt med nån av deras nyare modeller men då strular hem telefonin istället. "detta försök med annan router var för längesen, innan S1:ans tid". Detta problem med att just mobilen strular via wifi, uppstod efter senaste uppdateringen för android. det finns fix för det via odin så att man byter nån fil, men då riskerar man att countern i Knox ändras och då gäller ingen garanti efter det. Så den lösningen vill jag inte pröva mig på. funderar på att ringa samsung, men vissa av dom är ju mer okunniga än vissa på detta forumet.
Men funderar ändå på om felet ligger hos BBB eftersom min stationära dator lider av samma symptom, enligt IPconfig så får den IP adress men uppkopplingen fungerar ändå inte. samma sak är det med mobilen. skillnaden där är att datorn är kabel-bunden. lösningen där är att frigöra och förnya IP numret, men hur gör man en sådan sak på en mobil ?
Last edited: 4 januari 2014