Problem: Upplåsning som funkar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av anton_mjor, 1 aug 2012.

1. anton_mjor

anton_mjor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Hej, har köpt en telefon låst till 3 som jag inte riktigt lyckas låsa upp.
    Den första telefonen jag fick låste upp jättelätt, synd bara att den senare visade sig vara trasig.
    Ersättningstelefonen kom med 4.0.4 och när jag nedgrade blåvägrade den, så det var bara ladda in senaste firmware igen. Och här kommer problemet, när jag låser upp telefonen med samma program som funkade på förra telefonen håller bara upplåsningen i sig till nästa reboot, sen måste jag låsa upp igen.

Har testat alla 3 appar på market och letat runt på XDA, men hittar ingenting jag fattar. Någon som har ett trick? :)

2. peja

peja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har också 3 och låste upp med Galaxy_S Unlock. Hittade ingen för S2 som funkade.

3. anton_mjor

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Jo, det är den jag kör och det var den som funkade som smort senast, både på min och polarens telefon.
    Men nu har jag problem, upplåsningen försvinner så snart jag rebootar. Telefonen går ju använda, men det är inte direkt smidigt att behöva göra det varje gång den startar. Jag hade bara tänkt låsa upp, sen ta bort rooten igen och bara köra telefonen helt stock.

Kan ingen svara på den här frågan kan ju nån försöka klura ut varför jag får hela skärmen full med error när jag flashar och försöker boota en icke-ICS firmware i stället.
    Sist låste jag nämligen upp INNAN jag uppgraderat till ICS, men nu fick jag tillbaka telefonen från service med ICS redan från början :/

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Gjorde du en fabriksåterställning i android recovery efter du lade in GB? Det måste man göra. (volym upp+hem+power hålls inne till android recovery är igång)

5. anton_mjor

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Yes. Android recovery kommer faktiskt upp automatiskt efter att den failar i booten.
    Hela skärmen täcks med error om att den inte kan mounta olika volymer, när jag väljer factory reset kommer ännu mer errors.

Lyckas inte heller får flashcountern att resetta med jig, även fast jag flashat in gammal firmware. Är det den nya bootloadern som ligger kvar eller så?
    Fattar fan inte ett skit av vad som skrivs på XDA, allt är liksom underförstått.
    Jag har tankat en gammal image som jag flashar in, ändå lyckas jag inte.

Behöver nolla flashcountern, för det verkar som att bluetooth är paj i telefonen och jag måste skicka in den igen. Dum som jag är hann jag inte se hur man rootade utan custom kernel innan jag märkte att den var paj...

6. Bmsone

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Lägg in Triangle Away från XDA, tror den raderar countern med. Kan inte kolla, kommer inte in på XDA på jobbet.(Spärrad).

7. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

8. Bmsone

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag fick flascha gamla bootloadern på 4.0.3 bara för att få jiggen att funka, men inte testat på 4.0.4 ännu...

9. anton_mjor

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Ja, men HUR gör man?
    Ska testa med triangle away, wish me luck.

Tänkte testa att köra root som inte påverkar flashcountern:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719
    Men så snart jag kommer in i CWM startar den om så snart man försöker välja install zip.
    Känns som att det är mer safe att nedgradera bootloadern och roota med superoneclick.
    Är det något mer jag behöver göra förutom att flasha en gammal firmware för att nedgradera?
    Det måste ju vara det eftersom jag aldrig lyckas...
    Jag har I9100XWKF3_I9100XXKE7_I9100OXXKF1_HOME som jag försöker med.

Okej, har testat runt lite mer, det verkar som att bluetooth funkar när telefonen inte är rootad med custom kernel, men det lägger ner så snart jag rootat.
    Utan root: bluetooth men ingen unlock. Med root: ingen bluetooth men unlock som håller till nästa reboot.

Det verkar ju som om mobilen jag fick tillbaka är en jävla skitmobil, och jag kan inte heller bara gå till affären och säga att den är trasig, för den funkar ju som den ska enligt deras kriterier -.-
    Jävla helvetestelefon, 3700kr åt helvete!

Sista och bästa updaten:
    Hittade en 4.0.3 image och flashade den, flashade custom kernel och rootade, lyckades låsa upp telefonen och upplåsningen ligger kvar, bluetooth funkar :D
    Förmodligen blev det någon konflikt mellan 4.0.4 android och 4.0.3 root kerneln.
    Har nu flashat in 4.0.4 image och kört factory reset, telefonen funkar precis som den ska, det enda som är kvar är flashcountern, men den bryr jag mig inte om nu.
    Körde triangle away en gång och då låste sig telefonen, lyckligtvis brickade den sig inte, jag har inte nerver att göra det en gång till och jag känner att nu när telefonen funkar som den ska spelar det ändå ingen roll :)
    Tack ändå! :)

Last edited: 3 aug 2012
  10. Bmsone

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Superoneklick funkar inte alls med galaxy s2. Doomlords metod funkar med 2.3.5 iallafall, utan flashning av insecure kernel.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

11. anton_mjor

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G2
    Superonecklick fungerade jättebra med stock firmware i min första S2 jag fick i affären :)